شناسهٔ خبر: 42671305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال و ۲۱ پروژه هلال احمر صورت گرفت؛

تاکید رئیس جمعیت هلال احمر بر راه اندازی ۳۷ هزار خانه هلال

۲۱ پروژه امدادی، بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر و یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال ظهر امروز پنجشنبه با حضور وب کنفرانسی رئیس جمهوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر امروز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه، خانه های هلال، پروژه های امدادی، درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران در سراسر کشور به صورت وب کنفرانسی، توسط حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح شد.

کریم همتی در این مراسم که به صورت زنده از سوی شبکه بین المللی خبر پخش می شد، گفت: در سال جاری برای سومین بار گزارشی از زحمات همکارانم را در جمعیت هلال احمر به رئیس جمهوری می رسانیم و این توفیق بزرگی برای ما است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری همواره دوستدار و یکی از داوطلبان فعال این جمعیت، است، افزود: پروژه هایی که امروز توسط رئیس جمهوری در جمعیت هلال احمر افتتاح شد، پروژه هایی است که شاید کمی با سایر پروژه های افتتاح شده در سایر ارگان ها تفاوت داشته باشد و ارزش ریالی آنچنانی نداشته باشد. اما یکی از بزرگترین زحمات این دولت که برای آیندگان به یادگار خواهد ماند، افتتاح خانه های هلال است. کاری که در راستای تحقق برنامه ششم ریاست جمهوری انجام شده تا ما بتوانیم جامعه‌ای تاب آور و آماده در حوادث را داشته باشیم.

راه اندازی خانه های هلال در مناطق محروم

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه براساس تماسی که با رئیس جمهوری در زلزله دماوند داشتیم، دکتر روحانی سوال کرد که در کمترین زمان ممکن چه کسانی به مردم امدادرسانی می کنند؟ بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در نقاط محروم، روستایی و دورافتاده کشور توسط همراهان همیشگی جمعیت هلال احمر راه اندازی شد.

وی افزود: فعالیت در خانه های هلال جمعیت هلال احمر، کاملاً داوطلب محور است و از هیچ اعتبارات دولتی برای راه اندازی آن استفاده نمی شود و برای راه اندازی این خانه ها از اماکن عمومی، مساجد، مدارس و.... استفاده شده است ۰

همتی به وظایف محوله به خانه های هلال جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی خانه های هلال، آموزش همگانی افراد در نقاط دور افتاده است و ما بیش از ۳۷ هزار دهیاری داریم که بیش از ۳۷ هزار خانه هلال خواهد شد، چیزی بیش از ۲ برابر خانه های بهداشت است و این طرح از ماندگارترین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است.

بهره برداری از ۵ هزار خانه هلال تا پایان دولت دوازدهم

به گفته همتی، پنج هزار خانه هلال تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا در کنار آموزش همگانی جامعه‌ای تاب آور در برابر حوادث را داشته باشیم. آموزش های همگانی که همزاد دستور رئیس جمهوری پس از زمین لرزه دماوند بود و از سر گرفته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ارائه آموزش های همگانی به هموطنان، گفت: ۱۷ استان و ۴۰ پادگان تحت آموزش قرار گرفته اند و برای این آموزش ها، با نیروهای مسلح و وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه امضا شد. به علاوه از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای ارائه آموزش های همگانی به مردم استفاده شده است و تحقق این مهم در کنار ایجاد خانه‌های هلال بوده است.

شارژ انبارهای امدادی در پاییز

همتی با بیان اینکه شارژ انبارهای امدادی با دستور رئیس جمهوری در حال انجام است، اظهارداشت: موجودی انبارها، هم پس از دستور رئیس جمهوری و مساعدت دکتر نوبخت انجام شد و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در قالب تبصره ها به جمعیت هلال احمر اختصاص داده شد. شارژ انبارها به نحو خوب و شایسته در حال انجام است و مابقی کار شارژ انبارها در پاییز امسال انجام می شود.

وی به افتتاح ۲۱ پروژه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: امروز ۲۱ پروژه انبارها، سوله های امدادی، پایگاه های امدادی و مراکز توانبخشی توسط رئیس جمهوری افتتاح می شود و این پروژه ها با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

تقدیر رئیس جمهوری از هلال احمری ها

همچنین در ادامه این مراسم کریم همتی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌ها، گفت: آنچه که امروز انجام شد و مردم شریف کشور شاهد بودند، تقدیر و تشکر ویژه رئیس جمهوری از زحمات هلال احمری ها بود. آنچه که عینیت پیدا می کند این است که ما در نظر داریم به تعداد پنج هزار خانه هلال برسیم و این تعداد، بخش قابل توجهی از آن ۳۷ هزار خانه هلالی است که بر افتتاح آن تاکید داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر توجه ویژه به خانه های هلال، بیان کرد: دبیرکل جمعیت هلال احمر و مدیران ستادی این جمعیت در سفر به استان ها از ۲ تا ۳ خانه های هلال بازدید داشته باشند، این کار بر ۲ هدف تاکید بر اهمیت خانه های هلال و تلاش در جهت بهینه کردن آنچه که باید در خانه های هلال وجود داشته باشد، اشاره دارد.

وی تاکید کرد: آنچه که دنبال می کنیم این است که خانه های هلال همانند خانه های بهداشت که بعد از انقلاب به عنوان یک الگوی بین المللی مورد قبول واقع شد، بتواند در سطح فدراسیون و در سطح دنیا به عنوان الگوی قابل قبول و کارکردی، عینیت پیدا کند.

نظر شما