شناسهٔ خبر: 42670522 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه: حوزه های علمیه باید بصیرت و دین شناسی را در بسیجیان ایجاد کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دفاع مقدس تاکید کرد: دشمن امروز به دنبال ایجاد تزلزل در مبانی فکری و اعتقادی نیروهای انقلاب است بنابراین حوزه های علمیه باید بینش و بصیرت و دین شناسی را به بسیجیان ما بدهد.

به گزارش خبرنگار شفقناقم، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه خواهران در جامعه الزهرا(س) بیان داشت: امام خمینی(رض) فرمودند: دفاع مقدس ما پرتوی از نهضت امام حسین(ع) است.

او با بیان اینکه سه وجه تشابه بین نهضت امام حسین(ع) و دفاع مقدس وجود دارد، گفت: اولین وجه تشابه، تقدس است. دومین وجه تشابه ماندگاری است؛ عاشورا طلوعی بی غروب و آغازی بی پایان است و بر این باور هستم که عاشورای هرسال برای همان سال نقش آفرینی می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اثرگذاری را سومین وجه تشابه بین نهضت امام حسین(ع) و دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: دفاع مقدس پرتوی از نهضت عاشورا بود. به فرموده امام حسین(ع) اگر عاشورا نبود دین نمی ماند. در دفاع مقدس، دشمن جنگ را تحمیل کرد تا انقلاب را از بین ببرد یا جلوی صدور انقلاب را بگیرد اما مردم ما کاری کردند که جنگ عامل بقای انقلاب شد.

او قیام لله را عامل حضور این وجوه نهضت حسینی در دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس پایان ناپذیر است و تا انقلاب و نظام ولایی و پایبندی به مبانی دینی است، جنگ هم وجود دارد.

حاجی صادقی فرهنگ دفاع مقدس را ریشه در آیات قرآن کریم و سیره بزرگان دانست و افزود: فرهنگ دفاع مقدس همان درسی است که از عاشورا می گیریم و آن اینکه اگر دین خدا به خطر افتاد، همه دنیای خود را فدا کنیم. دفاع مقدس تلاش برای ماندن انقلابی است که تولد جدید اسلام ناب است و برای آینده زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) را برعهده دارد و این فرهنگ تعطیلی بردار نیست بلکه باید در برابر هر تهاجمی باشد.

او راهبرد قرآن و دین در برابر جنگ سخت دشمن را جهاد اصغر عنوان کرد و گفت: اگر دشمن تهاجم فکری و فرهنگی آغاز کرد، ما با راهبرد جهاد کبیر وارد می شویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: دشمن به این جمعبندی رسیده، همانطور که در صدر اسلام، اسلام پیامبر را جز مسلمانان کسی نتوانست گرفتار آسیب و مشکل کند، انقلاب اسلامی را باید به وسیله انقلابیون شکست.

او استحاله فرهنگ دینی و تلقی غلط از دینداری را یکی از کارهای دشمنان اسلام ذکر کرد و افزود: دشمن از همه ابزارها برای تهی کردن انقلاب اسلامی از درون استفاده می کند و برای این منظور استراتژی خاصی دارد.

حاجی صادقی عنوان کرد: امروز بسیجی، تعریف زمان خود را دارد و به جای رفتن زیربانک باید مقابل حمله به باورها و ارزش ها بایستد. حوزه های علمیه، علما، روحانیون، اساتید، دشمن به دنبال گرفتن جان انقلاب است و جان انقلاب هم، اسلام است.

او تصریح کرد: امروز بسیجی باید قدرت این را داشته باشد که «ثم استقاموا» با وضع موجود را معنا کند؛ قرآن به ما آموخته که گام اول استقامت، استقامت فکری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خطاب به علما و اساتید گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد تزلزل در مبانی فکری و اعتقادی نیروهای انقلاب است بنابراین حوزه های علمیه باید بینش و بصیرت و دین شناسی را به بسیجیان ما بدهد.

او با بیان اینکه بسیج طلاب امام همه بسیج هاست، بیان کرد: رسالت بسیج طلاب تنها سازماندهی و اداره طلاب نیست بلکه باید بسیج های دیگر را هم تغذیه کند.

حاجی صادقی به رسالت بسیج اساتید حوزه اشاره کرد و گفت: امروز استاد بسیجی باید تامین کننده محتوا برای همه جامعه بسیج و جامعه انقلابی باشد اولا خود آمادگی ایستادگی در سنگر انقلابی را داشته باشد و در درجه دوم، دیگران را تشویق به ایستادگی کنند.

او خاطرنشان کرد: بسیج اساتید، تبلور عالم عامل اثرگذار است و ما باید وضعیت را ما ارائه داده و شما نسخه شفابخش ارائه کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بسیج زنان نقش بیشتری در جامعه دارد، گفت: اهمیت نقش بسیج زنان به این دلیل است که دشمن هم بانوان را هدف گرفته، هم به کار گرفته و هم بسیاری از مردان را به زمین زده است.

او تاکید کرد: امروز زنان خط مقدم جنگ هستند و باید وارد میدان شده و ماموریت انجام دهند. امروز وظیفه شما اساتید تنها خواندن کفایه نیست بلکه باید مراقب باشید دین جامعه را نبرند.

حاجی صادقی در پایان به ذکر خاطره ای از شهید جهان آرا پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار در عملیات ثامن الائمه(ع) به بنده گفت: «وقتی به قم رفتی، نزد آیت الله مشکینی برو و بگو آیت الله مشکینی! ما فرماندهان در جبهه ها خیلی هنر کنیم، دوکار بتوانیم انجام دهیم یکی آنکه شکم رزمندگان را از غذا پر کنیم و دیگر آنکه سلاحشان را از مهمات پر کنیم. اما در جبهه نه سلاح پر می جنگد و نه شکم پر. بلکه اینجا ایمان پر می جنگد و عقبه پرکننده آن حوزه های علمیه هستند».

نظر شما