شناسهٔ خبر: 42669955 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

بازداشت روانپزشک قلابی در تهران

رئیس پلیس فتای تهران گفت: مردی که خود را در شبکه‌های اجتماعی روانپزشک متخصص معرفی و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس فتای تهران گفت: مردی که خود را در شبکه‌های اجتماعی روانپزشک متخصص معرفی و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

 سرهنگ «داود معظمی‌گودرزی» در این باره اظهار داشت: هجدهم تیرماه خانمی 38 ساله ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که در شبکه‌های اجتماعی با یک گروه و کانال تلگرامی روبه‌رو شده و مدیر کانال که تعداد زیادی دنبال‌کننده در این شبکه‌ها دارد، خود را روانپزشک و مشاور ازدواج معرفی کرده است.

به گفته رییس پلیس فتای تهران این شاکی به جمع دنبال‌کنندگان مدیر گروه پیوسته و بعد از کمی گفت‌وگو و پیام گذاشتن برای مدیر، مبلغی را برای برخورداری از مشاوره ازدواج به حساب وی واریز کرده اما مدیر گروه خدمات مشاوره‌ای ارائه نکرده است.

وی اظهار داشت: پس از آن بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و خیلی زود هویت و مخفگیاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های پلیسی نشان از این داشت که متهم با راه‌اندازی ربات، کانال و گروه تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی تعداد زیادی دنبال‌کننده دارد و با فریب دادن کسانی که قصد ازدواج دارند، کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت و در همان بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی خطاب به کاربران فضای مجازی بیان کرد: دقت داشته باشید که هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی است و باید از واریز هرگونه وجه به حساب افراد یا موسسه‌های ناشناس بدون اطمینان کامل از صحت اطلاعات، مجوزها و هویت آنان خودداری شود.

به گفته وی شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به نشانی www.cyberpolice.ir به اطلاع پلیس دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما