شناسهٔ خبر: 42669557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر جامعه الزهرا(س):

وظیفه بسیج گسترش فرهنگ انقلاب و بصیرت افزایی است/ جامعه الزهرا(س) میزبان اساتید و نخبگان خواهر بسیجی

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر این که جامعه الزهرا(س) میزبان اساتید خواهر بسیجی است، گفت: ما در مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه از اندیشه همه اساتید خواهر کشور استفاده می‌ کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود مدنی» در مراسم راه‌اندازی «مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه قم» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 27 شهریور) در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام حماسه عاشورا، حماسه بزرگ پیام رسانی اهل بیت(ع) به کوفه و شام و همچنین ایام شهادت حضرت سیدالساجدین اظهار داشت: صمیمانه خیر مقدم و خوش آمد خدمت یکایک شما دارم به ویژه میهمانان عزیزی که از تهران تشریف آورده اند بالاخص نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و همراهان گرامی ایشان.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: حسن تقارن زمانی این جلسه با آغاز هفته دفاع مقدس پیام های فراوانی را برای ما دارد؛ حماسه بزرگ هشت ساله ای که به ما و بلکه امت های اسلامی درس شرف و شجاعت، عزت طلبی و ستم سوزی داد و یک قطعه فوق العاده نورانی برای همه ما در طول تاریخ معاصر خواهد بود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: هفته دفاع مقدس برای همه ما درس های فراوانی دارد که به عنوان مقدمه عرایضم به دو درس آن اشاره می‌ کنم؛ اولین نکته آن که هشت سال دفاع مقدس این نکته اساسی را بر جان و اندیشه و ضمیر و درون ما حاکم کرد و ما را از بن دندان معتقد کرد که «لاحول و لا قوه الا بالله و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم» و در حقیقت روز اولی که صدام حمله به فرودگاه ها را آغاز کرد ما در نهایت ضعف ظاهری بودیم و دشمن به حسب ظاهر در اوج قله قدرت بود چون انقلاب اسلامی هنوز سازمان اداری خود را شکل نبخشیده بود و اقتصادی که بر اساس اعتصاب های طولانی فروپاشیده و هنوز خودش را جمع نکرده بود، ارتش سازمان جدید آن شکل نگرفته و سپاه در آغاز دوره تشکیل بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به این که همه زمینه های ضعف ما و همه زمینه های قدرت دشمن فراهم شده بود، گفت: آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند جنگ ما جنگ جهانی سوم بود و همه جهان در این جرم شریک بودند؛ میلیاردها دلار پول از سوی کشورهای عرب و همپیمانان امروز و آن روز اسرائیل به طرف عراق سرازیر بود، اروپا تا مرفق دستش به خون جوانان ما آلوده بود چون گازهای سمی را آنها به عراقی ها می‌ دادند، شوروی به شدت به آنها کمک می‌ کرد و ایالات متحده آمریکا نیز ریز اطلاعات بچه های ما در اختیار عراق قرار می‌ داد.

 

وی بیان داشت: همه چیزبرای شکستن این انقلاب هماهنگ شد  ولی خدا نشان داد که «لا مؤثر فی الوجود الا الله» و ما این درس را از دفاع مقدس گرفتیم، هرچند در هر عملیاتی که مغرور شدیم خداوند ما را گوشمالی داد تا بفهمیم هرچه هست به دست خدا است و ما کاره ای نیستیم، خداوند در این هشت سال درس داد که همه قدرتی که داریم همان قدرت الهی است و امروز هم خداوند همان خداست.

 

عضو کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز که رهبر معظم انقلاب با قدرت وارد شده و محکم علیه اسرائیل و آمریکا صحبت می‌ کند به دلیل اعتقاد ویژه ایشان به خداست.

 

وی با بیان این که درس دوم ما از هشت سال دفاع مقدس سببیت مردم بود، ابراز داشت: جریان امور بر اساس اسباب است و در میان اسباب ظاهری جنگ نشان داد که سبب اصلی قدرت مردم هستند و آن شجره طیبه ای که به نام بسیج توسط امام راحل غرس شد و به عنوان موج فراوانی جبهه ها را پر کرد و خیل شهدا را تقدیم کرد از همین نهاد مقدس بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز ورق دیگری از کتاب مشحون دفاع مقدس رقم می‌ خورد و بسیج اساتید خواهران حوزه های علمیه به شکل مستقل شکل می گیرد که ما این را هم یک قدم در همان راستا می‌ دانیم؛ وقتی پیشنهاد مطرح شد که بسیج اساتید خواهر به صورت مستقل و زیر نظر مستقیم نماینده ولی فقیه در سپاه شکل بگیرد و جامعه الزهرا(س) میزبانی کند، استقبال کردیم و امیدواریم خداوند این را هم به عنوان باقیات الصالحات برای همه ما قرار بدهد.

 

وی یادآور شد: الحمدلله جامعه الزهرا(س) که با دست مبارک امام راحل غرس شد امروز شجره طیبه ای شده و ما در سال جاری تحصیلی بیش از 22 هزار محصل در سطوح یک تا چهار داریم که چنین تجمعی را در هیچ کجای کشورهای اسلامی از بانوان نداریم و الحمدلله این فضا ایجاد شده و تجمع اساتیدی که شخصیت های برجسته ای هستند را شاهد هستیم؛ ظرفیت 700 نفری اساتید و 50 هزار فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) که به عنوان مدیران مختلف در کشور حضور دارند یک افتخار بزرگ برای ماست.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر این که این حجم و این ظرفیت اقتضا می‌ کرد که در قسمت بسیج هم وارد شویم، گفت: من در اولین قدم عرض می‌ کنم که جامعه الزهرا(س) خودش را میزبان می‌ داند و نگاه از بالا ندارد، فرمانده این مرکز از همه ظرفیت های حوزه ها و مراکز بهره می‌ گیرند و در شوراها دخیل می‌ کنند چون بسیج جبهه جنگ فکری و نظامی و عقیدتی است و من و شما ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: جامعه الزهرا(س) خانه همه اساتید خواهر کشور است و از نظرات همه آنها استفاده می‌ کند و نکته دیگر این که سرکار خانم حیدری مجد به عنوان اولین فرمانده این مرکز منصوب می‌ شوند که باید توجه داشته باشند شؤون جایگاه استادی و حوزه علمیه باید رعایت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی عنوان کرد: باید بتوانیم موتور محرکی برای نیروهای جامعه باشیم چون هرکسی جایگاه و وظیفه ای دارد و آن وظیفه به فرموده رهبر معظم انقلاب گسترش و ژرفایی بخشیدن به دیدگاه ها و بصیرت بخشی است.

پایان پیام/694

نظر شما