شناسهٔ خبر: 42668672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات ۴۷۵ تن فرآورده‌های نفتی به خارج کشور/حمایت ویژه حوزه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای صادراتی

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صادرات تنها راه نجات مملکت در شرایط کنونی است از حمایت ویژه از واحدهای صادراتی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شرکت آریا پالایش دنا مستقر در شهرک‌های صنعتی که سال گذشته یک میلیون دلار روغن تصفیه شده به خارج کشور صادر کرده بود امروز هم ۴۷۵ تن از این محصول را به کشور افغانستان صادر کرد.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در همین خصوص به خبرنگاران گفت: این واحد گام مهمی در بحث صادرات استان برداشته،  خوشبختانه سال گذشته یک مورد صادرات داشته و امروز هم ۴۷۵ تن محصول به ارزش ریالی ۴ میلیارد تومان را آماده صادرات به خارج از کشور دارد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شرایط فعلی و تحریم‌های ظالمانه، صادرات تنها راه نجات مملکت و تنها منبع درآمد ارزی است و با توجه به اینکه صادرات نفتی ما متوقف شده صادرات حوزه غیرنفتی می‌تواند  توسعه اشتغال و ارزآوری را به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: از این واحد تولیدی و سایر واحدها حمایت خواهیم کرد و در صورتی که نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین برنامه‌ای برای توسعه واحدها باشد حمایت می‌کنیم تا ظرفیت تولید و اشتغال افزایش یابد.

این مسوول بیان کرد: واحد آریا پالایش تنها واحد تولید کننده تصفیه روغن در جنوب کشور است که صادرات خوبی را از گمرک استان انجام می‌دهد.

صمیمی‌دوست در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا صادرات ۲۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری شده برای استان در سال ۹۹ محقق می‌شود افزود: با تمام وجود واحدهای صادراتی را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم و کوتاهی نمی‌کنیم، هیچ مشکلی برای حمایت مالی و حل سایر مسائل این واحدها نداریم و کافی است این واحدها پای کار بیایند.

وی عنوان کرد: سال‌های متمادی نبود کمرگ تخصصی برای صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی از مشکل پیش‌رو واحدهای فعال در این حوزه بود که با جلسات متعددی که تشکیل شد این مورد حل شد و در حال حاضر هم کهگیلویه و بویراحمد دارای گمرک تخصصی است.

در ادامه گلریز سرمایه‌گذار واحد آریاپالایش دنا ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه معاون اقتصادی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حمایت‌های صورت گرفته تولیدات این واحد به سمت بسته‌بندی رفته و از خام فروشی جلوگیری می‌شود،  روغن تصفیه شده این واحد برای استفاده در پالایشگاه از یاسوج به افغانستان صادر می‌شود و هدف‌ بعدی ما صادرات این محصول به ترکیه و آفریقا است‌.

وی نبود گمرک تخصصی را از موانع بزرگ پیش‌روی این واحد دانست و عنوان کرد: قبلا تمام کارهای صادراتی این واحد در  مرز انجام می‌شد و امکان قاچاق وجود داشت اما دو ماهی است که گمرک تخصصی راه‌اندازی شده و چون یک نهاد دولتی است امکان قاچاق محصول وجود ندارد و این محصول ثبت استانی شده که کمک بزرگی به صادر کننده است.

وی از حمایت بانک صنعت و معدن قدردانی کرد و گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحد مصوب شد و با مساعدت بانک‌ صنعت و معدن مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به این واحد تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما