شناسهٔ خبر: 42668654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳ هزار کیلوگرم زیره سبز در چهارمحال و بختیاری برداشت شد

شهرکرد- ایرنا- مسئول امور باغبانی اداره جهادکشاورزی لردگان گفت: در سال زراعی جاری برای نخستین بار ۴۶ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاه دارویی و معطر زیره سبز اختصاص یافت و بیش از سه هزار و ۲۲۰ کیلوگرم محصول برداشت شد.

صاحب‌خبر -

علی رستمی  روز پنجشنبه از  برداشت بیش ۷۰۰ کیلوگرم زیره سبز از هر هکتار  کشت در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به میزان مصرف کم آب گیاه و کوتاه بودن زمان کاشت تا برداشت و درآمد خوب، کشت آن در منطقه رو به افزایش است.

مسئول امور باغبانی جهادکشاورزی لردگان همچنین از کشت ۳۴هکتار گل‌محمدی و ۴۰ هکتار محصول موسیر در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: در این استان بیش از ۴۷خانوار در امر تولید محصولات گیاهان دارویی مشغول به کارند.

وی همچنین با اشاره به کشت محصول پسته کله قوچی به‌ صورت پایلوت در ۵۵ هکتار از باغات این شهرستان در چند سال گذشته افزود: امسال با بارور شدن بیش از ۱۰ هکتار از باغات پسته، حدود ۱۰ تن پسته برداشت می‌شود. 

به گزارش ایرنا،زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز (با نام علمیCuminum cyminum) وجود دارد که  به «زیره ایرانی» معروف است.

گیاه آن شبیه بوته هویج است برگ‌هایش ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود ۵۰ سانتی‌متر است. 

شهرستان لردگان  با ۲۲ هزار هکتار زمین های زراعی و باغی آبی در ۱۶۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما