شناسهٔ خبر: 42667948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرستان بیرجند دوباره به وضعیت قرمز کرونا برگشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پس از یک هفته نارنجی بودن وضعیت کرونا در بیرجند، این شهرستان دوباره وارد وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) کرونا شد.

صاحب‌خبر -

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ۲۱ شهریور ماه، شهرستان بیرجند پس از گذشت ۵ ماه، از وضعیت قرمز کرونا خارج شد و یک هفته وضعیت نارنجی را تجربه کرد؛ اما با افزایش مسافرت‌ ها و ارتباط‌ های خانوادگی، این شهرستان دوباره در وضعیت قرمز و وخیم قرار گرفت.

او با نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در استان افزود: همان زمان خروج از وضع قرمز اعلام کردیم که این شرایط ممکن است موقتی و ناپایدار باشد و اگر مردم رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی را جدی نگیرند، کرونا دوباره خیز بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌ های استان بیان کرد: هم اکنون در خراسان جنوبی، دو شهرستان بیرجند و سربیشه در وضعیت قرمز کرونا (خیلی پر خطر) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: شهرستان ‌های خوسف، درمیان، فردوس، طبس و قاین هم در وضعیت پرخطر یا نارنجی هستند و تا قرمز شدن، یک قدم فاصله دارند.

او بیان کرد: شهرستان ‌های سرایان و نهبندان در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند و شهرستان‌ های بشرویه و زیرکوه به دلیل رعایت هر چه بیشتر ضوابط بهداشتی در وضعیت سفید (کم خطر) کرونا هستند.

انتهای پیام/ ی

نظر شما