شناسهٔ خبر: 42666313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علایم افسردگی چیست؟

ایرنا نوشت: روان درمانگر تحلیلی گفت: چنانچه فردی در طول روز احساس غم و یا خستگی زیاد کند و یا در تصمیم‌گیری مشکل داشته باشد و اضطراب و بیقراری روح و روان او را می‌آزرد،‌ در اصطلاح روانپزشکی دچار افسردگی شده است.

صاحب‌خبر -

زینب صانعی با بیان اینکه معمولاً افراد متوجه نمی شوند که چگونه دچار افسردگی شده اند زیرا به تدریج این حالت در فرد ایجاد می ‌شود،‌ اظهار داشت: احساس ناراحتی و افسردگی در بیشتر اوقات و یا در هنگام غروب کمی بهتر خود را نشان می دهد و فردی که به این بیماری دچار شده به مرور کم اشتها می شود و وزن کم می کند و در برخی مواقع برعکس فرد افسرده پر اشتها و چاق می شوند.

وی تصریح کرد: بی خوابی، ‌عدم اعتماد به نفس، بدخلقی، ناامیدب و پریشانی از دیگر علایم بارز فرد افسرده است و در صورت شدت بیماری اقدام به خودکشی از تصمیماتی است که می تواند در این فرد مشاهده کرد.

این روانپزشک افزود: برخی مواقع فرد افسرده با توجه به این نشانه ها تصمیم به کنترل و مدیریت بیماری خود می گیرد و می خواهد با آن مقابله کند در این هنگام لازم است از دیگران برای متقاعد کردن و نشان دادن نقاظ ضعف خود،‌ کمک بگیرد زیرا برای غلبه بر افسردگی باید به شدت کار و فعالیت کرد.

صانعی با بیان اینکه افسردگی بر وضعیت سلامت روان تاثیر دارد و بسیاری از افراد در حد کم یا زیاد با آن مواجه هستند، افزود: افراد اغلب به دردهای فیزیکی، سردردهای مداوم یا بی ‌خوابی توجه نمی ‌کنند، گاهی اوقات این نشانه‌ها می ‌تواند علایم اولیه افسردگی باشد و از آنجا که تشخیص درجه افسردگی دشوار است، بهتر است به پزشک یا متخصص مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: برای فرد افسرده داشتن یک فضای امن جهت دستیابی به احساسات و حتی داشتن یک هم صحبت مطمئن که واقعیت‌ها را نشان ‌دهد بسیار مهم است، از این رو مراجعه به متخصص مشاوره و رواندرمانگر می تواند تا حدود بسیاری این بیماری را درمان کاهش دهد. 
این رواندرمانگر گفت: چنانچه به دلایلی این گزینه برای فرد افسرده میسر نشد می توان برای کنترل و بهبودی افسردگی و از طرفی کاهش آزردگی، همه چیزهایی که را آزار دهنده است و موجب نگرانی می‌شود را در یک دفتر یادداشت نوشت، زیرا نوشتن افکار باعث عینیت و شفافیت می شود.
وی صحبت کردن با دوست قابل اعتماد و آرامش دهنده، شوخ‌طبعی، پیاده ‌روی، برنامه ریزی صحیح خواب و بیداری و ورزش کردن در روزهای آفتابی را از جمله راهکارهای تقویت روحیه در برابر افسردگی عنوان کرد.

۲۳۵۲۳۲

برچسب‌ها:

نظر شما