شناسهٔ خبر: 42665768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین پرواز لار به دوحه پس از ۶ ماه تعطیلی انجام شد

لارستان – ایرنا- نخستین پرواز مسیر لار – دوحه(پایتخت قطر) پس از حدود ۶ ماه تعطیلی، پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹ در فرودگاه بین‌المللی لارستان انجام شد و مسافران از طریق هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لار را به مقصد دوحه ترک کردند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: پرواز این مسیر روزهای پنجشنبه هر هفته برقرار است، ساعت رفت پرواز لار- دوحه  ۷و ۴۵ دقیقه و ساعت برگشت از دوحه به لار  نیز ۱۱و ۴۵ دقیقه به وقت ایران است.

امین الله صولتی در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: تمام مسافران  پس از انجام مراحل مربوط به رعایت موارد بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا می توانند از این مسیر پروازی بهره مند شوند.

۶ شهریور ۹۹ نیز پروازهای مسیر دبی-لار- دبی از طریق شرکت هواپیمایی فلای دبی که از بیش از یک ماه تعطیل شده بود،دوباره برقرار شد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان ادامه داد: هم اینک در طول هفته ۵ پرواز داخلی درمسیر تهران و۱۰پرواز خارجی  به مقصد دبی از این فرودگاه انجام می شود.

وی بیان کرد:‌پیگیری های لازم  برای برقراری مجدد پروازهای مسیر کویت،شارجه و عمان که پیش ازکرونا از این فرودگاه برقرار بود نیز درحال انجام است.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب وکار اکثرمردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی یکی از مهمترین فرودگاه های کشورمحسوب می شود و سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

نظر شما