شناسهٔ خبر: 42664738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال و رونمایی از طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات

یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال جمعیت هلال احمر در سراسر کشور امروز با حضور وب کنفرانسی حسن روحانی افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، خانه‌های هلال همه خدماتی که در ساختار رسمی جمعیت ارائه می شود را از طریق توان و مشارکت داوطلبان در منطقه جغرافیایی محدود ارائه می کند و ضمن تقویت پایگاه اجتماعی جمعیت به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور، موجب افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر مخاطرات می شود. این اقدام به عنوان یکی از اهداف بلندمدت جمعیت هلال احمر که ایجاد فرهنگ خودامدادی در جامعه بوده را در دسترس قرار داده است.
در صورت تحقق برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر مبنی بر راه اندازی پنج هزار خانه هلال تا سال 1400، عملاً شبکه گسترده ای از افراد آموزش دیده که هم مهارت های خود امدادی را فراگرفته اند و هم توان ورود و مشارکت در امدادرسانی به سایرین را دارند، در اختیار این جمعیت قرار خواهد گرفت و نتایج برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده، در سوانح آتی چشمگیر و قابل مشاهده خواهد بود.
مقرر شده تا حدود 1400خانه هلال توسط ریاست جمهوری افتتاح شود. این اقدام با ایجاد یک شبکه فراگیر و گسترده از داوطلبان آموزش دیده و سازماندهی شده، ضمن افزایش تاب‌آوری جوامع محلی در بحران‌ها، آمادگی همگانی در برابر سوانح احتمالی آینده را رقم خواهد زد.

یکی از مهمترین ارکان برنامه های اجرایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مرحله پاسخ، تأمین و ذخیره سازی اقلام امدادی، امکانات و تجهیزات تخصصی و به‌کارگیری  ناوگان امدادی مناسب و به روز است که در سنوات اخیر با برنامه ریزی مبتنی بر معیارهای و شاخص های استاندارد حاصل از تجارب و حوادث و سوانح گذشته و توصیه های فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در این خصوص اقدام شده و در جهت افزایش سرعت عملیات امدادرسانی در حوادث و سوانح با پیش بینی تمهیدات لازم، نسبت به ساخت پایگاه و انبارامدادی، تهیه و توزیع خودروها، اقلام و تجهیزات امداد و نجات اقدامات لازم انجام شده است، بر این اساس 71 دستگاه کامیونت کانکس دار امدادی رونمایی می شود و انبارهای امدادی در استان های بوشهر،  ایلام، مازندران، گیلان، خراسان جنوبی 2 باب و کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید، به علاوه 7 پایگاه امدادی در استان های هرمزگان، اردبیل و اصفهان با دستور رئیس جمهوری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. تجهیزات امداد و نجات شامل تجهیزات انفرادی، موتور برق و موتور پمپ آب برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان و ۵۲ دستگاه قایق جیمینی برای ارائه خدمات به سوانح آبی به  ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

پروژه های ساخت، تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی
مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کم برخوردار با هزینه‌های بسیار پائین‌تر از مراکز خصوصی به ارائه خدمات می پردازد، خدمات این مراکز شامل کلینیک های فیزیوتراپی،  اتوپدی فنی، گفتار درمانی، کار درمانی، مشاوره، روانشناسی و واکسیناسیون است.

این مراکز شامل مرکز جامع توانبخشی رشت در استان گیلان، مرکز جامع توانبخشی مازندران با هدف ارائه خدمات فیزیوتراپی، دندانپزشکی و بازتوانی قلب و عروق، درمانگاه شفا در شهر نجف شهر استان کرمان، مرکز جراحی بم در استان کرمان، مرکز تخصصی درمانی و توانبخشی سرطان گلستان، بازسازی مرکز توانبخشی سمنان و بازسازی مرکز توانبخشی کرج در استان البرز با هدف ارائه خدمت به معلولان و سایر آحاد مردم با حضور وب کنفرانسی رئیس جمهوری در امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹ افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

نظر شما