شناسهٔ خبر: 42661309 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بهترین بازیکنانی که قهرمان NBA نشده اند!

HIRAD 1

صاحب‌خبر -

با اینکه اکثر اوقات تعداد قهرمانی و افتخارات را برای مقایسه یک ورزشکار با دیگری معیار قرار می دهند ولی بار ها ثابت شده که بازیکنان بزرگی هم هستند که تا به حال  قهرمانی به دست نیاورده اند اما از آنها به عنوان ستاره یاد می شود!

در این مطلب 10 تا از بهترین بازیکنان NBA که تا به حال قهرمان نشده اند را آورده ایم و لیست شامل بازیکنان فعال حال حاضر هم می شود که ممکن است در آینده به قهرمانی دست پیدا کنند.

 

 

10_ رجی میلر:

 

سابقه بازی: 18 سال (1987-2005)

تیم: ایندیانا پیسرز

حضور در فینال: 1بار (2000)

یکی از بهترین شوتر های تاریخ NBA در دوران حرفه ای بازیش سه بار فینال کنفرانس شرق را تجربه کرده و هر سه بار هم در بازی هفتم شکست خورده؛ رجی میلر با ایندیانا 1 بار به فینال فصل مقابل لیکرز رسید که عملکرد خودش هم چندان جالب نبود و شانس قهرمانی را از دست داد!

 

 

9_ آلن ایورسن:

 

سابقه بازی: 15 سال (1996–2011)

تیم: فیلادلفیا سیکسرز- دنور ناگتس-دیترویت پیستونز-ممفیس گریزلرز

حضور در فینال: 1 بار (2001)

 

ایورسن در طول دوران بازیش شاید یکی از بهترین بازیکنان لیگ بود اما هیچگاه نتونست قهرمانی لیگ را به دست بیاورد. او 4 بار بهترین امتیازآور لیگ، 7 بار حضور در آل-استار و 1 بار هم MVP لیگ شده اما در تنها فینال کریرش در سال 2001 مقابل مدافع عنوان قهرمانی و یکی از بهترین زوج های تاریخ لیگ یعنی کوبی برایانت و شکیل اونیل شکست خورد.

 

 

8_ راسل وستبروک:

 

سابقه بازی: 2008_...

تیم: اوکلاهاما سیتی- هیوستون راکتس

حضور در فینال: 1بار (2012)

 

وستبروک یکی از مثالهای این است که آمار خوب برای شما قهرمانی نمیاورد. وستبروک سه فصل پیاپی میانگین تریپل دابل را در طول فصل ثبت کرده، اولین بازیکن تاریخ است که هم در امتیاز و هم در اسیست بهترین بازیکن فصل شده و در حال حاضر هم نفر دوم تاریخ NBA در تعداد تریپل دابل است اما همه این ها تا به حال برای او رینگ به دست نیاورده.

سال 2012 اوکلاهاما با او، جیمز هاردن و کوین دورانت به فینال NBA رسید و فرصت قهرمانی هم داشت اما مقابل میامیِ لبران جیمز شکست خوردند و رویای قهرمانی برای آنها از بین رفت.

 

 

7_ استیو نش:

 

سابقه بازی: 18 سال (1996-2014)

تیم: فونیکس سانز-دالاس ماوریکس-لس آنجلس لیکرز

حضور در فینال: 0

 

استیو نش شاید اندازه دیگر اسامی این لیست آمار امتیازگیری از خودش ثبت نکرده باشه ولی بی تردید یکی از اساطیر لیگ است و این را از حضورش در HALL OF FAME و دو بار MVP لیگ شدن میتوان فهمید!

نش در اوایل دهه 2000 فونیکس را به فینال های مختلف کنفرانس رساند ولی هیچگاه نتوانستند از آن عبور کنند و به فینال NBA برسند. نش در اواخر دوران بازی اش به لیکرز پیوست ولی در آنجا هم نتوانست حضور در فینال NBA را تجربه کند.

 

 

6_ جیمز هاردن:

 

سابقه بازی: 2009_...

تیم: اوکلاهاما سیتی- هیوستون راکتس

حضور در فینال: 1

 

شاید تمام مواردی که برای وستبروک نوشتیم را برای هم تیمی سابق و حال حاضرش یعنی جیمز هاردن هم بتوانیم بنویسیم منهای اینکه او خیلی زودتر از اوکلاهاما جدا شد و به هیوستون آمد تا در فینال های کنفرانس بیشتری شکست بخورد.

یکی از بهترین امتیازآور های تاریخ NBA و MVP سابق لیگ همچنان فرصت زیادی برای درخشش و قهرمانی دارد ولی اگر به این عنوان دست پیدا نکند شاید یکی از بزرگترین ناکامی های تاریخ NBA رقم بخورد.

 

 

5_ چارلز بارکلی:

 

سابقه بازی: 16 سال (1984-2000)

تیم: فیلادلفیا سیکسرز-هیوستون راکتس-فونیکس سانز

حضور در فینال: 1 (1993)

 

یکی از بهترین پاورفوروارد های تاریخ در سال 1993 که MVP لیگ هم شد فرصت داشت تا با سانز قهرمان لیگ شود اما حریف مایکل جردن و یکی از بهترین تیمهای تاریخ شدن برای هر کسی کار آسانی نیست!

فونیکس در فینال در بازی 6ام شکست خورد و بارکلی هیچگاه به کسب این عنوان برای بار دیگر نزدیک هم نشد.

 

 

4_ کارل ملون:

 

سابقه بازی: 19 سال (1985-2004)

تیم: یوتا جز-لس آنجلس لیکرز

حضور در فینال: 2 بار (1997-1998)

 

کارل ملون یکی از فوروارد های برتر دوران خودش که 14 بار هم به عنوان عضو آل-استار انتخاب شده در دو فصل که عملکرد بی نظیری هم داشت به فینال رفت اما هر دو بار را مقابل جردن و رفقا شکست خورد. شکست هایی که نزدیک هم بود و حتی آنها شانس برد هم داشتند.

ملون به لیکرز آمد اما در آنجا هم در فینال کنفرانس مقابل دیترویت پیستونز شکست خورد و از فینال دور ماند.

 

 

3_ جان استوکتن:

 

سابقه بازی: 19 سال (1984-2003)

تیم: یوتا جز

حضور در فینال: 2 بار (1997-1998)

 

هم تیمی کارل ملون در یوتا جز نقش موثری در رسیدن آنها به دو فینال پیاپی داشت و با 3 امتیازی او آنها در فینال کنفرانس هیوستون راکتس را شکست دادند. اما همانطور که بالا گفتیم درخشش جردن و رفقا مانع قهرمانی یکی از بهترین گارد ها و پاسور های تاریخ لیگ شد.

 

 

2_ کریس پال:

 

سابقه بازی: 2005_...

تیم: نیواورلانز- لس آنجلس کلیپرز- هیوستون راکتس- اوکلاهاما سیتی تاندرز

حضور در فینال: 0

 

در طول این 15 سال شاید یکی از بزرگترین حسرت ها حضور نداشتن یکی از بهترین پوینت گارد های لیگ در فینال NBA است؛ بخصوص اینکه او در سال 2018 تنها یک قدم تا تجربه فینال با هیوستون راکتس فاصله داشت اما در نهایت مصدومیت مانع او شد و کلدن استیت واریرز آن ها را از رسیدن به فینال منع کرد. شاید اگر مصدومیت گریبان او را نمگیرفت او و هیوستون در آن سال یک قهرمانی تجربه میکردند.

 

 

1_ الگین بیلور:

 

سابقه بازی: 14 سال (1958-1972)

تیم: میناپولیس (لس آنجلس لیکرز)

حضور در فینال: 7 بار (1959, 1962, 1963, 1966, 1968, 1969, 1970)

 

رکورددار بیشترین حضور در فینال بدون قهرمانی الگین بیلور! او نیمی از فصل های دوران بازی اش را به فینال لیگ رسید و دقیقا در پایان سالی که اعلام بازنشستگی کرد لس آنجلس لیکرز قهرمان لیگ شد! 

او هر 7 باری که در فینال باخت مقابل بوستون سلتیکس بود که دو بار آن با اختلاف دو امتیاز و یک بار آن در اورتایم بوده. او در سال 1972 بعد از انجام 9 بازی اعلام بازنشستگی کرد که لیکرز در همان سال قهرمان لیگ شد و یک رینگ به او اهدا کردند اما در طول دوران حرفه ای به این عنوان نرسید.

نظر شما