شناسهٔ خبر: 42659363 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وجود بیماری‌های زمینه‌ای در بیش از نیمی از جوانان فوت شده بر اثر کرونا!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اعلام کرد: ۷۵ درصد از جوانانی که بر اثر بیماری کووید-۱۹ فوت کرده اند دچار بیماری های زمینه ای بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، سه چهارم از جوانانی که در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند به بیماریهای زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند.

بررسی انجام گرفته روی ۱۲۱ جوان ۲۱ ساله و کمتر که در فاصله دوازدهم فوریه تا ۳۱ جولای در بیمارستان‌های آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، نشان داد: ۷۰ درصد از این افراد ۱۰ تا ۲۰ سال داشته‌اند. همچنین ۳۰ درصد از آنان کودکان یک تا ۹ سال و ۱۰ درصد دیگر نوزادان یک ساله و کمتر بوده‌اند.

در گزارش این مرکز آمده است: ۲۵ درصد از جوانانی که بر اثر بیماری کووید-۱۹ و پیامدهای ناشی از آن فوت کرده‌اند پیش از این از وضعیت جسمی سلامت برخوردار بوده و مابقی دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند. این مشکلات زمینه ای شامل آسم ۲۸ درصد، چاقی ۲۷ درصد، اختلالات عصبی ۲۲ درصد و بیماری‌های قلبی عروقی ۱۸ درصد است.

به گزارش برنا و به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در گزارش خود تاکید کرده است: با بازگشایی مدارس در کشور مراقبت و کنترل دقیق موارد ابتلا، فوت و پیامدهای دیگر این بیماری در میان افراد کمتر از ۲۱ سال از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما