شناسهٔ خبر: 42656820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پگاه: همه دنیا می‌دانند پنالتی‌ها گل زده حساب نمی‌شود جز استقلالی‌ها

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: استقلالی‌ها به اندازه چند سال انگیزه داشتند و به جای همه این سال‌ها برایم کری خواندند و خودشان را خالی کردند. فقط نمی‌دانم چرا بعضی‌هایشان ۶ نشان می‌دادند.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبر ورزشی نوشت: یکی از هنرمندانی که فوتبال را خیلی جدی پی‌گیری می‌کند حمیدرضا پگاه است. بازیگر سینما و تلویزیون که به شدت هم پرسپولیسی است، اعتقاد دارد تیم محبوبش و سایر نمایندگان ایران شانس زیادی برای رسیدن به مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیا ندارند و کارشان در رقابت‌های پیش‌رو بسیار دشوار است.

اوضاع تیم محبوب‌تان را چطور می‌بینید؟
خب آن‌طور که در خبرها خواندم پرسپولیس چند بازیکن جدید جذب کرد. واقعیتش این است خیلی نمی‌دانم کیفیت فنی آن‌ها چطور است، چون بازی‌های زیادی از این بازیکنان ندیدم ولی فکر می‌کنم بعضی از آن‌ها با یحیی کار کردند و او با توجه به سابقه‌ای که در لیگ دارد این بازیکنان را به خوبی می‌شناسد و باید به تصمیمش احترام بگذاریم و ببینیم در بازی‌های آینده عملکرد خریدهای جدید به چه شکل است.

خیلی‌ها معتقدند با جدایی بیرانوند، ترابی و علیپور کیفیت پرسپولیس پایین می‌آید، نظر شما چیست؟
در اینکه این بازیکنان ستاره بودند و تأثیر زیادی در قهرمانی‌های پرسپولیس داشتند هیچ شکی وجود ندارد. در مورد بیرانوند خب از ماه‌ها قبل همه می‌دانستیم جدا می‌شود و بحثش جداست ولی به نظرم این حق طبیعی ترابی و علیپور بود که بروند. این دو بازیکن معرفت‌شان را در زمین و با عملکردشان به ما نشان دادند و کاملاً به آن‌ها حق می‌دهم که دنبال پیشرفت باشند. حالا این پیشرفت می‌تواند فنی یا مالی باشد.

ولی خیلی از هواداران از نحوه جدایی ترابی ناراحت بودند.
من درک می‌کنم آن‌ها چه می‌گویند ولی این مشکل مدیریت بود که نتوانست از ترانسفر ترابی پولی به دست بیاورد. وقتی در قراردادش چنین بندی وجود داشت نباید می‌گذاشتند کار به فسخ بکشد و می‌بایست تا قبل از پایان فصل پولش را می‌دادند. متأسفانه همه مشکلات فوتبال از مدیریت ضعیف است و حرصش را مردم می‌خورند.

پرسپولیس شانسی برای رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا دارد؟
اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم خیر. با این وضعیت اقتصادی افتضاح که روح و روان همه را تحت تأثیر قرار داده تیم‌های ایرانی توان رقابت با رقبا را ندارند و نتیجه گرفتن در آسیا بسیار مشکل است. البته همه این‌ها روی کاغذ است و من هم امیدوارم پرسپولیس دست به کار بزرگی بزند و به مراحل نهایی برسد.

فکرش را می‌کردید پرسپولیس دربی را ببازد؟
باخت که نه، چون همه چیز برای بردن ما مهیا بود ولی شاید باورتان نشود وقتی علیپور گل دوم را زد مطمئن بودم گل مساوی را می‌خوریم.

چطور؟
رادو واقعاً روی خروج‌هایش مشکل دارد و بعد از بازی با ذوب‌آهن روحیه خود را از دست داد. مطمئن بودم در دقایق پایانی استقلال بازی هوایی انجام می‌دهد و روی ضعف رادو در بیرون آمدن از دروازه به گل می‌رسد که دقیقاً همین اتفاق افتاد. پنالتی‌ها را هم آن‌قدر بد زدند که نمی‌شد پیروز شد. از خراب کردن پنالتی احمد خیلی متعجب شدم، چون ضربات فوق العاده‌ای به توپ می‌زند ولی اوساگونا را می‌دانستم خراب می‌کند. فکر کنم به‌جای پنالتی کرنر زد. ضمن این‌که به نظرم اگر تماشاگر در ورزشگاه بود پرسپولیس بازی را نمی‌باخت.

حتماً بعد از باخت دربی، دوستان استقلالی‌تان حسابی کری خواندند.
بله شدیداً برایم کری خواندند. استقلالی‌ها به اندازه چند سال انگیزه داشتند و به جای همه این سال‌ها برایم کری خواندند و خودشان را خالی کردند. فقط نمی‌دانم چرا بعضی‌هایشان ۶ نشان می‌دادند. احتمالاً صحنه آهسته گل‌ها را هم حساب کردند وگرنه همه دنیا می‌داند که پنالتی‌ها جزو گل زده به حساب نمی‌آید.

به نظر شما پرسپولیس فصل آینده می‌تواند پنجمین قهرمانی متوالی را کسب کند؟
بله قطعاً این پتانسیل در یحیی و بچه‌های پرسپولیس وجود دارد و به امید خدا باز هم ما قهرمان خواهیم شد. البته شنیدم استقلال قرار است استراماچونی را برگرداند ولی ما دوباره جام را بالای سر می‌بریم، چون بهترین تیم ایرانیم. راستی مگر آوردن بازیکن و مربی خارجی ممنوع نشد؟

بله، طبق اعلام فدراسیون ممنوع است و هیچ بازیکن یا مربی خارجی نمی‌تواند به ایران بیاید.
پس چطور استقلالی‌ها می‌گویند استراماچونی برمی‌گردد؟ احتمالاً این قانون برای همه یکسان نیست. آن‌وقت به پرسپولیس می‌گویند حکومتی! البته خب ما حاکم فوتبال ایران هستیم و چهار سال است که بر این فوتبال حکومت می‌کنیم.

حتماً در جریان فاجعه‌ای که در قرارداد ویلموتس اتفاق افتاد قرار گرفتید، می‌خواستم نظرتان را در این مورد بپرسم.
اوایل صحبت‌هایم هم گفتم همه مشکلات فوتبال ما به خاطر ضعف مدیریت است. امیدوارم مقصران قرارداد ویلموتس خیلی زود معرفی شوند و تاوان این کار را بدهند، یعنی این پول سنگین را از جیب‌شان پرداخت کنند. ضمن این‌که خدا کند با این افراد مماشات نکنند که واقعاً جای هیچ دفاعی ندارد.

این گفت‌وگو را هم بخوانید: برخی بازیکنان باورشان شده کسی هستند!

43503

نظر شما