شناسهٔ خبر: 42655886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس صداوسیما: در معرفی شهدا کوتاهی کرده‌ایم

تسنیم

علی عسکری در رونمایی از آثار تولید شده رادیویی به مناسبت پاسداشت مقام شهید، گفت: زندگی شهدا در سازندگی نسل و جوانان ما مؤثر است، ما حتماً در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه‌سازان دفاع‌مقدس در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. حمیدرضا افتخاری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و مدیر رادیو نمایش تأکید کرد که این طرح پاسداشت قرار است به شهدای کمتر شناخته شده بپردازد.

ببینید:

فیلم/ رئیس صدا و سیما پای تخته رفت

او با اشاره به ساخت ۱۲ سریال رادیویی گفت: ما این پروژه را با دو محوریت آغاز کردیم،‌ چون پیدا کردن قصه‌های جذاب این شهدا کاری زمان‌بر است. ابتدا با شهدایی که قصه‌های جذابی داشتند پیش بردیم و در کنار آن زندگی شهدای شاخصی را مورد تحقیق قرار دادیم.  به‌زودی زندگی ۱۲ شهید به سریال رادیویی تبدیل می‌شود و این سریال‌ها از شبکه‌های رادیویی روی آنتن خواهند رفت. 

حمید شاه‌آبادی معاون صدا در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند، گفت: شاخصه قدرت، دیگر سلاح و انبار مهمات نیست امروز برای دنیا ثابت شده است که شهدا سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند. ما اندیشه شهادت‌طلبی قدرت خود را به دنیا نشان دادیم. آنچه در رادیو ما را بر آن داشت که این پاسداشت را به گونه‌ای دیگر رقم بزنیم احساس تکلیف بود و شرایط حساسی که کشور با آن رو به رو است.

او خاطرنشان کرد: در طرح پاسداشت مقام شهید سراغ شهدایی خواهیم رفت که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است. این مسیر پرزحمت است و به دست آوردن داده‌ها بعد از چند دهه سخت است. رادیو باید از همه ظرفیت‌ها از جمله نمایش و مستند و… بهره بگیرد.

عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما در آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید به این نکته اشاره کرد که دفاع‌مقدس قطعه‌ای حساس در تاریخ ملت و کشور ما به شمار می‌رود، گفت: از دفاع‌مقدس به عنوان قطعه‌ای حساس در تاریخ ملت و کشور ما یاد می‌کنند، چون دارای برکاتی بود. انسان‌های فداکار برای این مرز و بوم به سمت جبهه‌ها رفتند و نگذاشتند در این جنگ شکست بخوریم و برای اولین بار در چند قرن گذشته که استعمار پیدا شده بود ایران اثبات کرد بدون هیچ کمکی لیاقت صلابت و استحکام دارد و منشأ اقتدار و قوت و مقاومت شد.

وی با اشاره به اینکه در معرفی شهدا کوتاهی کرده‌ایم، تأکید کرد: ایران توانست ایستادگی‌اش را اثبات کند. قله این عظمت و ایستادگی در وجود مردانی بود که به جبهه‌ها رفتند و مردمی که با بصیرت و دانش سختی‌ها را تحمل کردند. همان شهدایی که از همه دلبستگی‌هایش دل کندند و به جبهه‌ها روانه شدند. چقدر مشکل است ترسیم آن شرایط و کسی نمی‌تواند همه ابعاد آن لحظات را که آن‌ها نترسیدند و به شهادت رسیدند نمایش دهد. زندگی شهدا در سازندگی نسل و جوانان ما مؤثر است و اگر بتوانیم این زندگی را به عنوان اسوه‌های این ملت معرفی کنیم در زندگی دختران و پسران ما مؤثر است. ما حتماً در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و امیدواریم از این پس این حق را ادا کنیم.

رئیس صداوسیما به فتنه آمریکایی‌ها بعد از دوران جنگ تحمیلی و فرماندهی هوشمندانه حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: بعد از جنگ تا اواخر آمریکا، اسرائیل و مرتجعین منطقه با راه‌های مختلف و تشکیل گروه‌های شومی همچون داعش سعی کردند این منطقه را فتح کنند و در اختیار آمریکا و صهیونیسم قرار دهند. اگر نبود مقاومت جوانان ما معلوم نبود امروز وضع کشور چه بود آنها مردم را در سوریه برای آزادی و معیشت تحریک می‌کردند. کسی جرأت نداشت با آن‌ها مقابله کند و فقط جوانان ملت ایران که ریشه شجاعت‌شان به دفاع مقدس می‌رسید این جرأت را داشتند و با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بر آن مثلث شوم آمریکا، صهیونیزم و مرتجعین منطقه غلبه کردند. حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسان روزگار به شهادت رسید و حجم عاطفه مردم را برای شهید سلیمانی دیدید.

در این مراسم از کتاب «نمایش‌های دفاع مقدس» و برنامه‌های نشان سلیمانی «سردار مقاومت و رادیو» و «چهل روایت، چهل شهید» رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰»، سازندگان برنامه «کوچه کوچه بوی گل»، «اسماعیل براری» پیشکسوت رادیو جبهه، خانواده شهید «مصطفی نمازی‌فرد» تقدیر شد.

برگزیدگان رادیو نیز در آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه‌سازان دفاع مقدس به این شرح است:

«فرزاد شریفی» صدابردار، «ایوب آقاخانی» کارگردان، «ضیاءالدین آیینه‌وند» کارگردان، «هانیه نجفی» نویسنده، «شمسی صادقی» بازیگر، «حسین مهمان‌دوست» بازیگر، «شهاب نادری» پلاک هشت، «محمد پورحسن» کارگردان، «فرشاد آذرنیا» تهیه‌کننده و برگزیدکان رادیو محرم:«رضا رضایی» تهیه‌کننده و «حمید اشتری» دبیر رادیو محرم بودند.

نظر شما