شناسهٔ خبر: 42652128 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

نحوه پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم بانک ملت

نحوه پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم بانک ملت را در خبر زیر بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛  صندوق پالایشی یکم بانک ملت چیست و نحوه پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم یکی از موضوعاتی است که این روزها مخاطبان زیادی در پی پاسخ آن هستند. سایت اینترنتی بانک ملت و نحوه خرید پالایشی یکم را برایتان توضیح دادیم تا در این آخرین فرصت های ثبت نام صندوق پالایشی یکم بتوانید در صندوق پالایشی سهام بخرید.

 

پس از پذیره‌نویسی اولین صندوق قابل معامله دولتی از ۱۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری که شامل سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی بود، دومین صندوق نیز به مرحله پذیره‌نویسی رسیده است، تا موضوع عرضه سهام دولت در بازار سرمایه سرعت بیشتری گیرد و کمکی در جهت عمق بخشیدن به بازار سهام محسوب شود.

 

در نخستین مرحله از پذیره‌نویسی صندوق‌های ETF، هر کدملی می‌توانست از ۲۰ درصد تخفیف برای خرید بهره‌مند شود. در پذیره‌نویسی دارا دوم نیز، این روند مشابه بوده و پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

 

تمدید مهلت پذیره نویسی پالایش یکم

 

مردم می‌توانند با استفاده از کد بورسی خود اقدام به خرید یا پذیره‌نویسی کنند. همچنین اگر شخصی کد بورسی ندارد، پذیره‌نویسی این صندوق با کد ملی نیز امکان‌پذیر است. پذیره‌نویسی برای هر شخص دارای کد ملی تا سقف ۵ میلیون تومان امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. لازم به ذکر است افرادی که اقدام به خرید اولین صندوق قابل معامله دولتی (دارا یکم) کرده بودند، قادر به خرید سه میلیون تومان از واحدهای این صندوق هستند.

 

باید توجه داشت که برای پذیره‌نویسی نیازی به کد بورسی نیست و عموم افراد می‌توانند تنها با استفاده از کدملی، اقدام به پذیره‌نویسی کنند. البته برای معامله و خرید و فروش این سهام به کد بورسی نیاز است. دارا دوم نیز مانند دارا یکم، پس از گذشت یک ماه قابل معامله است.

 

تمدید دوره پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۳۰ شهریور ماه

 

سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد: مهلت پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم در نماد (پالایش) تا روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۰ تمدید شد.

 

آموزش پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF/ فیلم

 

<div id="video-display-embed-code_175812" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/59226/175812?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما