شناسهٔ خبر: 42650998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

چاره ای جز دورکاری بیشتر نداریم - مردم سالاری آنلاين

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در کنار کرونا می تواند هزینه های درمان را به خانواده ها تحمیل کند، گفت: از مهرماه شرایط جدیدی را در بحث کرونا تجربه خواهیم کرد و ناچاریم نه تنها در بحث ادارات بلکه در بیشتر مشاغل به سمت دورکاری برویم و از بستر اینترنت برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید و فعال شدن بخشهای خدماتی و مشاغل خانگی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر - یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در کنار کرونا می تواند هزینه های درمان را به خانواده ها تحمیل کند، گفت: از مهرماه شرایط جدیدی را در بحث کرونا تجربه خواهیم کرد و ناچاریم نه تنها در بحث ادارات بلکه در بیشتر مشاغل به سمت دورکاری برویم و از بستر اینترنت برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید و فعال شدن بخشهای خدماتی و مشاغل خانگی استفاده کنیم.
حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی مشاغل قابل راه اندازی در ایام کرونا اظهار کرد: هم اکنون در شرایط بغرنجی قرار داریم و به دلیل کرونا، بسیاری از مشاغل خدماتی از بین رفته و بازار کار تحت تاثیر قرار گرفته است. بیشتر مغازه ها در بخش خدمات فعال بودند که دچار آسیب شدند و رستورانها و هتل ها عمدتا تعطیل و راکد مانده اند، بنابراین به اعتقاد من باید از فضای مجازی در این شرایط بهترین بهره ممکن را ببریم.
فعال کردن بخش خدمات و مشاغل قابل دورکاری در بستر اینترنت
وی با تاکید بر شناسایی مشاغلی که به شکل دورکاری قابل انجام است، تصریح کرد: فضای مجازی برای فعال کردن بخش خدمات و ایجاد شغل های جدید ابزار بسیار خوبی است. خیلی از کسب و کارها به ویژه خدماتی که تعطیل شدند می توانند در بستر اینترنت شکل بگیرند و دولت باید این فضا را آماده کند.
عرضه مواد غذایی و محصولات خانگی توسط فروشگاههای آنلاین
این کارشناس حوزه کار ادامه داد: مشاغلی که از گذشته در قالب دورکاری به ویژه برای ادارات مطرح بوده می تواند در خانه ها دنبال شود. بسیاری از افراد برای کارهایی نظیر مشاوره یا ترجمه و تایپ از دورکاری استفاده می کنند، بنابراین باید مشاغلی که امکان دورکاری دارند و کسب و کارهای خانگی، خرید و فروش صنایع دستی، تولیدات خانگی، پوشاک و مواد غذایی به شکل مجازی و توسط فروشگاههای آنلاین فعال شوند و امکان داد و ستد امن برای مردم از طریق فضای مجازی با اعمال نظارت و کنترل دولت به وجود آید.
به اعتقاد حاج اسماعیلی دولت باید از بستر اینترنت در دوران کرونا برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید و مشاغلی که قابلیت دورکاری دارند به شکل مطلوب بهره برداری کند.
کرونا با گرم شدن هوا از بین نرفت!
این کارشناس حوزه کار درعین حال با اشاره به شیوع آنفلوانزا و انواع ویروسهای تنفسی در نیمه دوم سال اظهار کرد: تردید نکنیم که با شروع فصل سرما و در نیمه دوم سال دچار مشکلات بیشتری در بحث کرونا خواهیم شد. دیدیم که کرونا با گرم شدن هوا از بین نرفت، بنابر این در نیمه دول سال با توجه به افزایش سرماخوردگی و گسترش ویروسهای تنفسی و همراه شدن آنفلوانزا با کرونا باید منتظر شرایط حادتری در حوزه سلامت باشیم و از حالا تدابیر لازم را برای مقابله بیاندیشیم.
تحمیل هزینه های درمان به خانواده ها در نیمه دوم سال
وی بازشدن ادارات و مدارس و دانشگاهها در نیمه دوم سال را دور از انتظار دانست و با تاکید بر لزوم حساسیت و نگاه اقتصادی و اجتماعی به این قضیه، خاطرنشان کرد: ابتلای بیشتر به کرونا در کنار گسترش آنفلوانزا می تواند هزینه های درمان را به خانواده ها تحمیل کند، از این رو صرفنظر از درگیر شدن والدین و تحت تاثیر قرار گرفتن بازار کار باید تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی این قضیه مورد توجه قرار گیرد چرا که به طور حتم شرایط جدیدی را از مهر ماه تجربه خواهیم کرد و ناچاریم نه تنها در بحث ادارات بلکه در بیشتر مشاغل به سمت دورکاری برویم.

برچسب‌ها:

نظر شما