شناسهٔ خبر: 42649378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کم کاری در تولید کره در سالهای گذشته

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید کره طی سالهای گذشته کم کاری شده بود، گفت: تحریم ها باعث شد تولید این محصول ازسر گرفته شود و کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه ‌می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا هفته گذشته، واردات کره داشتیم که باعث خروج ارز از کشور می‌شد، در حالی که کشور ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان شیر در خاورمیانه است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۱.۵ میلیون تن شیر خام تولید و بیش از ۹۰۰ هزار تن صادرات فرآورده‌های لبنی بر پایه شیرخام خواهیم داشت اما در بحث تولید کره کم کاری شده بود و به واسطه تحریم‌ها، تولید آن از سرگرفته شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالانه بیش از ۷۰ هزار تن ظرفیت تولید کره  در کشور داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع تولید کره از شیر خام را راه‌اندازی کردند که امروز با افتخار اعلام می‌کنم، کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه  ‌می‌یابد.

رضایی تأکید کرد: این اقدام، علاوه بر توسعه صنعت شیرخام در کشور، باعث صرفه‌جویی در منابع ارزی می‌شود.

وی در رابطه با تولید شیرخشک در داخل کشور اظهار کرد: شیرخشک داخلی با کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید می‌شود و تمام مراحل تولید آن قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

برچسب‌ها:

نظر شما