شناسهٔ خبر: 42648421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد گیلان:

وجود فقر فرهنگی در جوامع از فقر مادی خطرناک تر است

رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان وجود فقر فرهنگی در جوامع را از فقر مادی خطرناک تر دانست و گفت: در کنار خواندن کتاب باید تدبر و اندیشه نیز مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر چهارشنبه در اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گیلان با اشاره به اینکه همه می‌توانند در زمینه ضرورت توجه به کتاب و کتابخوانی صحبت کنند، اظهار کرد: امروز علاوه بر توجه به این حوزه باید به بخش‌های دیگر نیز توجه کنیم.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه برای بهتر شدن جهانی با این همه تاریکی باید بخوانیم، بیاندیشیم و بسازیم، افزود: همه ما به عنوان یک فرد باید برای این جهان تلاش کنیم زیرا بروز هر گونه مشکل و آسیب تنها به یک فرد و یا یک کشور آسیب نخواهد زد بلکه همه مردم و جوامع را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تنها بخشی از فقر مربوط به مسائل مالی است، گفت: زمانی که جامعه دچار فقر فرهنگی شود بسیار آسیب پذیر خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم فاصله فقر فرهنگی در جوامع کاهش یابد.

فاضلی با بیان اینکه اگر بتوانیم فردی را به سمت دانایی سوق دهیم بسیار حائز اهمیت است و با مسائل مادی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: همین اقدامات کوچک و جزئی قطعاً در طولانی مدت تأثیرات عمیقی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها نباید به خواندن کتاب توجه شود بلکه باید در کنار آن برای بهتر شدن نیز تلاش کرد، افزود: امروز با توجه به فراوانی کتاب نیازمند اندیشیدن در کنار خواندن کتاب هستیم.

مدیرکل ارشاد گیلان تأکید کرد: وجود افراد کتابخوان اما بی بصیرت قطعاً برای توسعه و پیشرفت جامعه و رفع تاریکی‌ها و مشکلات فایده نخواهد داشت.

نظر شما