شناسهٔ خبر: 42647991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

قیمت مواد مصرفی مردم در بازار ناعادلانه است/ شنبه و یكشنبه روز پیروزی ملت ایران خواهد بود/ آمریكایی‌ها كودكانه خیال می‌كردند ۲۲ بهمن می‌توانند وارد كشور شوند

حسن روحانی گفت: باید تمام مراحل تولید تا توزیع پایش شود. امروز اعتراف می‌كنم مردم عزیز ایران! مواد مصرفی تولید شده اما قیمت نا عادلانه است.

صاحب‌خبر - به گزارش نما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در هیات دولت ضمن گرامیداشت یاد هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس توانستند در مقابل مدرن‌ ترین سلاح‌های شرق و غرب بایستند.

امروز باید تمسک بجوییم به ریسمان الهی و مسیر صبر و ایستادگی

وی تاکید کرد: هیچ کشوری در زمان جنگ به ما سلاح نداد و پشت متجاوز و ظالم رفتند. امروز هم باید تمسک بجوییم به حبل متین، ریسمان الهی و مسیر صبر و ایستادگی.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها میخواستند ابتدا ما را به فروپاشی اقتصادی و پس از آن به فروپاشی امنیتی برسانند. اما ملت ما نگذاشتند آنها به اهداف سیاسی خود برسند.

مکانیسم ماشه برای کشورهای داخل برجام است

روحانی افزود: امروز هم امریکایی‌ها تلاش کردند نگذارند تحریم تسلیحاتی ما پایان یابد که شکست خوردند، بعد به سراغ استفاده از مکانیسم ماشه رفتند اما همه می‌دانند این مکانیسم برای کشورهای داخل برجام است نه آمریکایی که هر چی فحش بود نثار برجام کرد. آمریکا میخواهد علیه ملت ایران توطئه کند. همه در این مورد مخالفت کردند و آمریکا منزوی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اما آمریکایی ها خواستند شنبه و یکشنبه برای خود پیروزی درست کنند. اما شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران است. اصلاً مکانیسمی شروع نشده که بخواهد به نتیجه برسد.

رشد اقتصادی ایران منهای ۲۵ نیست آقای آمریکا!

وی بیان داشت: این رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده رشد اقتصادی ایران منفی ۲۵ است، یک حرفی بزنید که درست باشد، بسیاری از کشورهای اروپایی رشدهای منفی بالایی دارند. ما منهای ۲۵ نیستیم آقای آمریکا؛ این رقم دوستان شماست در اروپا. ما رشد منفی ۰.۶ داریم.

روحانی اظهار داشت: ما به حمد الله در دو زمینه حرکت ما خوب است. ما حرکت بسیار خوبی در تولید داریم. شرایط ما در زمینه تولید خوب است. در زمینه صادرات در ماه‌های اول دچار مشکل شدیم اما بعد از خرداد شرایط ما بهتر شد.

هشت برابر تاریخ برای روستاییان آب سالم تأمین کردیم

رئیس جمهور تصریح کرد: ما تا امروز برای ۸ میلیون روستایی آب سالم پایدار را تامین کرده‌ایم. این رقم هشت برابر تاریخ است. در کرونا آموزش ما بخوبی دارد انجام می‌گیرد و خوشحالم دولت بسته‌های اینترنتی مجانی به دانش آموزان داد. شرایط ما در تولید قابل قبول است.

وی گفت: ما در توزیع مشکل داریم. من از اول دولت دوازدهم به دنبال این بودم که وزیر بازرگانی مستقل داشته باشیم. اما به هر دلیلی نشد و مردم ضرر کردند. اگر وزارت بازرگانی داشتیم وضع از این بهتر بود.

روحانی با اشاره به وجود دلال در بازار خاطر نشان کرد: باید تمام مراحل تولید تا توزیع پایش شود. امروز اعتراف می‌کنم مردم عزیز ایران مواد مصرفی تولید شده اما قیمت نا عادلانه است.

تحریم برای دولت گذشته برای مدتی بود الان در جنگ اقتصادی هستیم

وی اضافه کرد: ما در یک جنگ ظالمانه و تروریسم اقتصادی هستیم. ما در شرایط تحریم دیگر نیستیم، تحریم برای دولت گذشته برای مدتی بود الان در جنگ اقتصادی هستیم.

عربیّت چه شد؟ چطور دست دراز کردید به سمت اسرائیل؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از کشورهای همسایه و مسلمان نه دین دارند نه دِین. عربیّت چه شد؟ چطور دست دراز کردید به سمت اسرائیل؟ اگر عواقب وخیم ایجاد شود بر عهده شماست.

ادامه دارد . . .
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما