شناسهٔ خبر: 42647871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

رانندگی نادرست شخصی‌ها؛ عاملی برای تصادف اتوبوس‌ها

یک راننده اتوبوس از شیوه رانندگی خودروهای شخص در آزادراه‌ها انتقاد کرد و از افزایش احتمال بروز سوانح برای رانندگان ناوگان عمومی به دلیل شیوه نادرست رانندگی خودروهای شخصی خبر داد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

یک راننده اتوبوس از شیوه رانندگی خودروهای شخص در آزادراه‌ها انتقاد کرد و از افزایش احتمال بروز سوانح برای رانندگان ناوگان عمومی به دلیل شیوه نادرست رانندگی خودروهای شخصی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این راننده اتوبوس در شبکه‌های اجتماعی نوشت: رانندگان سواری به خصوص رانندگان تازه وارد در آزادراه‌ها با رانندگی به شیوه دل بخواهی و به دلیل عدم آشنایی به قوانین رانندگی اتوبوس، شرایط رانندگی را برای رانندگان اتوبوس نا امن کرده‌اند.

وی افزود: دلیل این امر،  مشکل قانون ممنوعیت تردد اتوبوس در لاین سه یا همان سبقت است که   این قانون از طریق  نصب تابلو در کنار جاده یا هشدار نقش‌نگاری در کف جاده به اطلاع  عموم  می‌رسد اما تکلیف شدگان به این علایم توجه نمی‌کنند و در صورت اعلام حق تقدم از طرف رانندگان اتوبوساز سوی رانندگان خودروهای شخصی مورد بی‌توجهی و سد معبر قرار گرفته و یا به طرز  غیر مودبانه و به‌طور اشاره و دستوری لاین سه را به آنها نشان می‌دهند.

وی با بیان این‌که  این موارد موجب  بروز حواس پرتی رانندگان اتوبوس و افزایش امکان بروز حادثه می‌شود، گفت: برای مثال در آزاد راه تهران قم براى خودم بارها اتفاق افتاده که در خط وسط با سرعتى حدود 105 کیلومتر حرکت می‌کردم که ناگهان به سواری با سرعت ۱۰۰چراغ زدم و اعلام و اجازه عبور خواستم که اعتنایی نکرد و به راه خود ادامه داد  و دستور اشاره‌ای به خط سوم نمود.

به گزارش تین نیوز، این راننده اتوبوس تاکید کرد: همه رانندگان اتوبوس در طول بزرگراه‌ها به‌ویژه قم تهران به‌طور متعدد تا پایان مسیر با این چنین مواردی  روبه‌رو و دچار آزار و اذیت از سوی رانندگان شخصی هستند  که گاهی اوقات حتی موجب نزاع و درگیری و زد و خورد شده و کار به مراجع قضایی هم رسیده است.

وی افزود: بر این اساس از مسئولان راهور کشور عاجزانه خواهانیم راهکارى برای رفع این معضل خطرناک و براى مقابله با این مشکل براى رانندگان اتوبوس  و سوارى  برای پیشگیری از حوادث احتمالی بیندیشند و رانندگان وسایط نقلیه سنگین مانند اتوبوس را مجاز به حرکت روی لاین سوم نمایند.

نظر شما