شناسهٔ خبر: 42646221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم | گاف جدید بایدن؛ تاکنون 6000 نظامی آمریکایی در ایران و افغانستان جان باخته‌اند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در یک سخنرانی خود به اشتباه به جای استفاده از «عراق» از کشته شدن نظامیان آمریکایی در «ایران» سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) طی سخنرانی در «تامپا» ایالت «فلوریدا» به جای استفاده از واژه «عراق» به اشتباه از واژه «ایران» استفاده کرد.

وی در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

 

بایدن سپس در جمله بعدی در حین سخن گفتن درباره نظامیان زخمی شده آمریکایی در دو کشور عراق و افغانستان،‌ اشتباهش را اصلاح کرد و گفت:‌«نظامیان آمریکایی که در عراق و افغانستان زخمی شدند، ۵۳ هزار و ۱۹۲ نفر بودند».

طبق این گزارش، این اولین بار نیست که بایدن گاف‌هایی داده است که موجب شده است که مردم آمریکا درباره وضعیت سلامت روحی و روانی وی دچار شک و شبهه شوند.

ظن و گمان‌هایی درباره وخامت احتمالی وضعیت روانی بایدن موجب شد که در ماه ژوئیه (مردادماه) از پزشک خود درخواست کند که نتیجه بررسی‌های پزشکی‌ از وضعیت سلامتش را منتشر کند و پزشک بایدن در این گزارش، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ را بعنوان یک «مرد سالم و بانشاط ۷۷ ساله» توصیف کرد.

جمعه هفته پیش (21 شهریور ماه) نیز، ترامپ با سوء‌استفاده از گاف‌های بایدن طی مصاحبه‌ای مدعی شد که بایدن «احتمالا» برای بهتر کردن عملکردش در مناظره‌های انتخاباتی مواد مخدر مصرف می‌کند.

انتهای پیام/م

نظر شما