شناسهٔ خبر: 42643443 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان:

افزایش جمعیت نیازمند مشوق‌های دائمی و ملموس به خانواده‌ها است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اختصاص مشوق‌های مقطعی در زمینه‌ ازدواج و فرزندآوری پاسخگو نیست و مشوق‌ها باید به صورت مادام‌العمر و بدون وابستگی به متغیرهای دیگر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان اظهار داشت: به نظر می‌رسد، اختصاص مشوق‌های مقطعی در تمام زمینه‌ها از قبیل ازدواج و فرزندآوری پاسخگو نیست و مشوق‌های ما باید به صورت مادام‌العمر و بدون وابستگی به متغیرهای دیگر باشد.

تندگویان با‌ اشاره به بلاتکلیفی مردم در بحث‌هایی مثل سهام عدالت، افزود: منظور از مشوق‌های دائمی، مشوق‌هایی است که به صورت ملموس در زندگی خانواده‌ها لحاظ شود مانند معاف شدن از مالیات به صورت پلکانی و به تعداد فرزندان، معاف شدن از پرداخت‌های درمان و بیمه به صورت پلکانی و یا افزایش حقوق به صورت کاملا مشخص و مشهود و نه به عنوان یک کمک عائله‌مندی که تاثیر چندانی هم نخواهد داشت. این مشوق‌ها باید بر مبنای تعداد فرزندان به طور دقیق و مادام‌العمر بر میزان افزایش حقوق و یا تاثیر آن برای بازنشستگی را مشخص کند.

وی با بیان اینکه ارائه مشوق‌هایی مانند وام نمی‌تواند در مباحث افزایش جمعیت و ازدواج کمکی کند، ادامه داد: باید یک بررسی اساسی در زمینه‌ رسیدن به جمعیت جایگزین انجام شود تا جمعیت جانشین کشور به سمت جلوگیری از کاهش رشد جمعیت و کاهش رشد منفی جمعیت برود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید تعداد فرزندان را به عنوان هدف؛ مشخص، خانواده ایده‌آل را طبق آن شناسایی و سپس بر مبنای آن مشوق‌های دائمی برای خانواده‌ها لحاظ کنیم، در غیر این صورت با مشوق‌های کوتاه مدت، مقطعی و وابسته نمی‌توان به افزایش زاد و ولد دست یافت.

تندگویان اظهارداشت: باید جایگاه خانواده را در دریافت‌های پرداختی دولت نظیر وام‌هایی که در مباحث تولید، ‌اشتغال، مسکن و تمام امکانات رفاهی نظیر مسکن مهر و... مشخص کنیم و به گونه‌ای نباشد که افراد مجرد بتوانند از تمامی تسهیلات استفاده کنند و دیگر انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده نداشته باشند.

وی افزود: علاوه ‌بر بحث ازدواج باید به صورت هدفمند تعداد موالید خانواده ایرانی مشخص شود و بر مبنای آن مشوق‌های ثابت، دائمی و همیشگی را لحاظ کنیم همچنین خانواده‌ نمونه ایرانی مد نظر باید در دریافت سایر تسهیلات و مشوق‌هایی که از سوی دولت پرداخت می‌شود در اولویت قرار بگیرند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مشوق‌های موجود در زمینه‌ زنان باردار و ناباروری را ناکافی و بی‌تاثیر دانست و اختصاص مشوق‌های مناسب برای زنان باردار، رایگان کردن خدمات درمانی برای نازایی در کشور و... را گامی موثر برای افزایش زاد و ولد عنوان کرد.
 

نظر شما