شناسهٔ خبر: 42638407 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی: پرداخت تسهیلات اجاره مسکن تسریع می شود

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه مشکل نرم افزاری بانک ها حل شده است امیدواریم از این به بعد پرداخت های تسهیلات اجاره مسکن, تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صداوسیما، خانم شهرزاد دانشمندی با حضور در استودیوی بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا حدود یک ماه پیش ابلاغ اما سامانه قابل نام نویسی برای این تسهیلات از حدود دو هفته پیش به بانک‌ها وصل شد.

وی ادامه داد: راهکارهایی برای بازپرداخت اقساط دیده شده که یکی از آنها این است که سود تسهیلات در هر ماه و اصل تسهیلات در آخر دوره گرفته شود و اساساً چنین سیستمی در نرم افزار بانک‌ها تعریف نشده است بنابراین تا زمانی که این نرم افزار تعریف و پیاده سازی شود در پذیرش متقاضی تأخیر می‌شود بنابراین بدیهی است که پرداخت تسهیلات به کندی انجام شود.

خانم دانشمندی افزود: بر اساس آمارها، این نرم افزار در ۱۳ بانک از ۱۵ بانک نصب شده است و از حدود ۱۸ هزار نفری که تا کنون در بانک‌ها پذیرش شده حدود ۱۰ هزار و ۲۷۰ نفر تسهیلات را گرفته اند و از آنجا که مشکل نرم افزاری بانک‌ها حل شد امیدواریم از این به بعد پرداخت‌ها تسریع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط، بانک‌ها موظف هستند همه مدارکی را که متقاضی در سامانه ثبت کرده است بررسی کنند و اگر خلاف است، بازگشت دهند.

خانم دانشمندی افزود: متأسفانه مواردی دیده شده است که اشخاصی در سامانه به بانک‌ها معرفی شدند که دارای تسهیلات مسکن یا جعاله هستند یعنی سند ملکی و خانه دارند و با این حال می‌خواهند ودیعه اجاره مسکن را هم بگیرند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تا کنون ۱۲۲ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند با توجه به اینکه بانک‌های بیشتری پذیرش را شروع کرده اند، از این به بعد، روند سریع‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: گواهی‌های کسر از حقوق و گواهی کسر از مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از جمله وثایق است و مستأجران کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد به اجاره نامه نیازی ندارند.

نظر شما