شناسهٔ خبر: 42638402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

توافقات سازش با اسرائیل امنیت و ثبات منطقه را به همراه نخواهد داشت

فارس

مجلس ملی فلسطین (نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین) امضای توافقنامه‌های سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در واشنگتن را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

مجلس ملی فلسطین (نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین) امضای توافقنامه‌های سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در واشنگتن را محکوم کرد.

مجلس ملی فلسطین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد:«دو توافق سازشی که امارات و بحرین امروز با اسرائیل امضا کردند بیانگر موضع مردم این دو کشور نیست و هرگز امنیت، ثبات و شکوفایی را برای منطقه فراهم نخواهد کرد».

در این بیانیه آمده است: « امارات و بحرین با امضای دو توافق با اسرائیل، قدس را با مقدسات اسلامی و مسیحی آن به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختند و معامله قرن آمریکا را تصویب کردند».

مجلس ملی فلسطین ادامه داد: «خطر واقعی که امنیت کشورهای عربی و مسئله فلسطین را تهدید می‌کند، اشغالگری اسرائیل است که به دنبال از بین بردن حقوق ملی فلسطین اعم از حق بازگشت آوارگان، حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است».

مجلس ملی فلسطین تاکید کرد: «عادی سازی با اسرائیل اقدامی است که از سوی همه آزادگان عرب مردود است و توهمات و توجیهاتی که برای آن بازاریابی می‌شود ، صاحبان سازشگری را از نتایج فاجعه بار آن برای آینده امت عربی و نسل‌های آتی تبرئه نخواهد کرد».

وی افزود: «برنده این توافقات اسرائیل و دولت آمریکاست که رئیس آن توانست برخی از آنها را برای دستیابی به اهدافش فریب دهد و شانس موفقیت خود را در انتخابات ریاست جمهوری آتی بهبود بخشد».

مجلس ملی فلسطین از همه فلسطینی‌ها در هر کجا خواست به فعالیت‌های مردمی بپیوندند که رهبری ملی یکپارچه مقاومت مردمی به برپایی آن در محکومیت امضای این توافقات سازش دعوت کرده است.

مقامات اماراتی و بحرینی ساعتی پیش در حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن توافق سازش کشورشان با رژیم اشغالگر صهیونیستی را امضا کردند.

امارات بیست و سوم مرداد و بحرین نیز بیست و یکم شهریور اعلام کردند که با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند. این توافق با وساطت و خواست ترامپ به عنوان دستاوردی برای خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته و رئیس جمهور آمریکا آن را حاصل تلاش‌های خود دانسته است.

نظر شما