شناسهٔ خبر: 42635953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی/ اعضای کمیسیون به سیستان و بلوچستان می‌روند

سخنگوی کمیسیون انرژی از سفر اعضای این کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت: در جلسه امروز میزبان اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی بودیم و گزارشی از فعالیت‌های ایشان بیان شد و درخواست‌های خود را به صورت مکتوب تقدیم رئیس کمیسیون آقای عباسی کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص تعیین تکلیف سوال ۲۱ نفر از نمایندگان از بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی ترکمنستان نیز بحث و بررسی شد. در این خصوص دو نامه به کمیسیون واصل شده بود.

وی ادامه داد: نامه اول را آقای سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح اولیه سوال نوشته بود که در آن اعلام کرده است باتوجه به توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون و حضور خودش در جلسات کارشناسی داخل وزارت نفت، نسبت به سوال قانع شده است و لذا درخواست کرده که سوال به صحن علنی ارجاع نشود.

شریعتی نیاسر افزود: نامه دوم توسط ۱۲ نفر از دیگر نمایندگان سوال‌کننده از جمله بنده (مالک شریعتی) ـ که در جلسه بررسی سوال از آقای زنگنه هم نیمی از ۱۵ دقیقه وقت را به عنوان یکی از سوال‌کنندگان صحبت کرده بودمـ خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده بود، مبنی بر اینکه با توجه به کسب اطلاع از توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون، قانع نشده‌اند و خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند. 

وی افزود: برداشت آقای عباسی رئیس کمیسیون به عنوان اداره‌کننده جلسه از آیین نامه این بود که چون آقای سید محسن دهنوی از توضیحات آقای زنگنه وزیر نفت و همکاران ایشان در وزارتخانه قانع شده است، کفایت می‌کند و قانع نشدن سایر نمایندگان سوال‌کننده حقی برای آنها ایجاد نمی‌کند و لذا سوال به صحن علنی ارجاع نمی‌شود. البته در این باره نکاتی هست که بعدا و جداگانه خارج از موضع سخنگویی کمیسیون و به عنوان یک نماینده و سوال‌کننده عرض خواهم کرد.

نماینده تهران اظهار داشت: همچنین به اطلاع می‌رسد که پنج‌شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد. در این سفر آقایان عباسی رئیس، شریعتی سخنگو، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون به استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند. لازم به ذکر است مدیرانی از وزارت نفت و وزارت نیرو نیز هیات را همراهی خواهند کرد.

نظر شما