شناسهٔ خبر: 42635525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دهنوی از پاسخ‌های زنگنه در کمیسیون انرژی قانع شد/ سوال از وزیر نفت به صحن نمی‌رود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توضیحات زنگنه به پاسخ‌های دهنوی و قانع شدن وی گفت:‌ با توجه به این شرایط سوال از وزیر نفت به صحن ارجاع نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز میزبان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی بودیم و گزارشی ازفعالیت‌های آنها بیان شد و درخواست‌های خود را به صورت مکتوب تقدیم رئیس کمیسیون کردند.

وی افزود: در جلسه امروز در خصوص تعیین تکلیف سوال ۲۱ نفر از نمایندگان از بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی ترکمنستان نیز بحث و بررسی شد. در این خصوص ۲ نامه به کمیسیون واصل شده بود؛‌ نامه اول را سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح اولیه سوال نوشته بود که در آن اعلام کرده با توجه به توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون و حضورش در جلسات کارشناسی داخل وزارت نفت، نسبت به سوال قانع شده و لذا درخواست کرده که سوال به صحن علنی ارجاع نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره نامه دوم تصریح کرد: توسط ۱۲ نفر از دیگر نمایندگان سوال کننده از جمله بنده (مالک شریعتی) ـ که در جلسه بررسی سوال از بیژن نامدار زنگنه هم نیمی از 15 دقیقه وقت را به عنوان یکی از سوال کنندگان صحبت کرده بودم ـ خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده بود مبنی بر اینکه با توجه به کسب اطلاع از توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون، قانع نشده‌اند و خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند. 

وی خاطرنشان کرد:‌برداشت رئیس کمیسیون انرژی مجلس به عنوان اداره کننده جلسه از آیین نامه این بود که چون سید محسن دهنوی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس از توضیحات وزیر نفت و همکاران وی در وزارتخانه قانع شده است کفایت می‌کند و قانع نشدن سایر نمایندگان سوال کننده حقی برای آنها ایجاد نمی‌کند و لذا سوال به صحن علنی ارجاع نمی‌شود. البته در این باره نکاتی هست که بعدا و جداگانه خارج از موضع سخنگویی کمیسیون و به عنوان یک نماینده و سوال کننده می‌گویم.

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت:‌ پنج شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد. در این سفر فریدون عباسی رئیس، مالک شریعتی سخنگو، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون به استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند. لازم به ذکر است مدیرانی از وزارت نفت و وزارت نیرو نیز هیات را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما