شناسهٔ خبر: 42635508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

در نشست خبری مطرح شد؛

«بی‌حسی موضعی» مدیون باران کوثری است/ تاثیر رنجکشان بر سینمای هنری

نشست خبری فیلم «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام با حضور بازیگران فیلم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نشست خبری فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» عصر امروز سه شنبه ۲۵ مرداد با حضور حسین مهکام، حبیب رضایی، باران کوثری، محمد بحرانی و سهیل مستجابیان در موزه سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حبیب رضایی گفت: خیلی ممنونم که در این شرایط در اینجا حضور پیدا کردید. همین اول کار باید بگویم که اینکه فیلم «بی حسی موضعی» خیلی مدیون باران کوثری است.

باران کوثری نیز در این نشست اعلام کرد: قبلا هم با حسین مهکام زمانی که فیلمنامه نویس‌ بود کار کرده بودم و معتقدم بهترین نقش من را او نوشته است. من خیلی خوشحالم که در این فیلم حاضر بودم و از اینکه در این فضا و زمام هم حاضر شدید بسیار سپاسگزارم.

باران کوثری در میانه این نشست به دلیل حضور در صحنه فیلمبرداری آن را ترک کرد.

حبیب رضایی در ادامه این نشست اظهار کرد: آقای رنجکشان به سهم و فهم خودش به بخشی از سینمای ایران کمک می کند. اتفاقا ایشان سرمایه‌شان را صرف فیلم‌هایی می کنند که شاید خیلی‌های دیگر حاضر نباشند در آن هزینه کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رنجکشان تا کی می خواهند در اینگونه فیلم‌ها سرمایه گذاری کنند، توضیح داد: من نمی دانم تا کی ایشان با ناملایمات و یکسری حرف و حدیث‌ها کنار خواهد آمد و نخواهد رنجید اما اینجور هم نیست که اگر ایشان در سینمای ایران سرمایه گذاری نکنند ۴۰ درصد سینمای ایران خواهد خوابید.

رضایی همچنین با اشاره اینکه چند سال مترصد ورود به کار تهیه کنندگی بوده است، عنوان کرد: من تقریبا در پشت صحنه فیلم‌ها هر کاری کرده‌ام و دنبال این بودم که یک روزی کار تهیه کنندگی هم انجام دهم. خداراشکر که اولین بار این اتفاق با فیلم «بی حسی موضعی» رقم خورد.

حبیب رضایی: اولویتم بازیگری است

وی همچنین درباره اینکه اولویتش بین بازیگری و تهیه کنندگی کدام است، تصریح کرد: من قطعا یک‌ بازیگر هستم و یکی از چالش‌هایم در این کار همین بود که چگونه همزمان هم بازی و کار تهیه را انجام دهم اما خوشبختانه با مساعدت همه عوامل تجربه خوبی برایم باقی ماند.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه فیلم را قبل از مرحله نهایی تدوین برای اصغر فرهادی به نمایش درآورده‌اند، بیان کرد: آقای فرهادی بزرگ وقتی ما از ایشان تقاضا کردیم که فیلم را ببینند و درباره آن نظر بدهند با نهایت عشق و همکاری به طوری که انگار فیلم خودشان است پذیرفتند که فیلم را ببینند و درباره آن اظهارنظر کنند.

حسین مهکام کارگردان فیلم نیز با بیان اینکه قطعا اگر امروز هم بخواهد این فیلم را بسازد باز هم به همین شکل خواهد بود، گفت: من سال ۹۱ فیلمنامه این فیلم را نوشتم و از همان زمان به دنبال فرصتی می گشتم که این کار را بسازم.

نقش های سیگاری

وی درباره استفاده بیش از حد بازیگران از سیگار هم توضیح داد: حقیقتا من چون خودم هم سیگاری هستم همه کاراکترهای من یا سیگاری هستند مگر خلافش ثابت شود.

این کارگردان سینما درباره شرط سنی برای نمایش فیلم توضیح داد: من در کل خط کشی‌ها و مرزبندی سنی را در سینما متوجه نمی شوم و نمی توانم بگویم که فیلم ما آیا مناسب خانواده و کودکان هست یا خیر. البته شاید این فیلم مناسب بزرگسالان باشد.

مهکام همچنین درباره فیلم جدیدش هم اظهار کرد: من مشغول پیش تولید فیلم جدید خودم هستم که خبر آن رسانه‌ای نیز شده است و در فیلم جدیدم هم سهیل مستجابیان نقش اول را ایفا خواهد کرد. این پسر با پیشنهاد حبیب رضایی از روی صحنه تئاتر به فیلم ما آمد و من خیلی از بازی او در این کار رضایت دارم.

محمد بحرانی هم که در این نشست حاضر بود، درباره حضور در فیلم «بی حسی موضعی» گفت: من و حبیب رضایی سال‌هاست با هم رفاقت داریم و زمانی که او خواست من نقش یک گزارشگر را در فیلم ایفا کنم بلافاصله پذیرفتم.

وی در پایان تصریح کرد: البته زمانی که قرار شد من در فیلم گزارشگری فوتبال کنم هنوز فیلم را ندیده بودم و فقط بر اساس تعامل و صحبت‌هایی که با آقای مهکام داشتم این کار را انجام دادم که خداراشکر نتیجه خوبی هم داشت.

پارسا پیروزفر بازیگر دیگر این فیلم نیز فقط در فوتوکال ابتدایی نشست شرکت کرد.

امید پویانفر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما