شناسهٔ خبر: 42633145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تن کره در کشور وجود دارد

صاحب‌خبر -

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه بیش از 70 هزار تن ظرفیت تولید کره در کشور را داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، مرتضی رضایی امروز در حاشیه بازدید از اولین زنجیره تولید شیرخام کشور در شهرستان پیشوا، اظهار کرد: شهرستان ورامین و پیشوا، قطب تولید شیر کشور هستند و بزرگترین گاوداران کشور در استان‌های تهران و البرز حضور دارند.

وی در رابطه با اهمیت زنجیره تولید محصولات لبنی خاطرنشان کرد: زنجیره تولید مواد لبنی ترکیبی از پرورش‌دهندگان گاو شیری و صنایع لبنی است و این زنجیره پا در عرصه‌ای گذاشته که خودکفایی در تولید کره را برای کشور به ارمغان آورده است.

رضایی عنوان کرد: این کارخانه فرآورده‌های لبنی که تولیدکننده شیرخشک و کره است، ظرفیت جذب بیش از 1200 تن شیر خام در روز را دارد و تا اواسط پاییز فاز اول آن و تا دهه فجر به صورت کامل راه اندازی خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این کارخانه، ظرفیت تولید 100 تن پودر شیرخشک و 50 تن کره را دارد.

رضایی ادامه داد: تا هفته گذشته، واردات کره داشتیم که باعث خروج ارز از کشور می‌شد، در حالی که کشور ما جزو بزرگترین تولیدکنندگان شیر در خاورمیانه است و پیش بینی می‌شود امسال 11.5 میلیون تن شیر خام تولید و بیش از 900 هزار تن صادرات فرآورده‌های لبنی بر پایه شیرخام خواهیم داشت اما در بحث تولید کره کم کاری شده بود و به واسطه تحریم‌ها، تولید آن از سرگرفته شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالانه بیش از 70 هزار تن ظرفیت تولید کره  در کشور را داریم و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع تولید کره از شیر خام را راه‌اندازی کردند که امروز با افتخار اعلام می‌کنم، کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه  ‌می‌یابد.

رضایی تأکید کرد: این اقدام، علاوه بر توسعه صنعت شیرخام در کشور، باعث صرفه‌جویی در منابع ارزی می‌شود.

وی در رابطه با تولید شیرخشک در داخل کشور اظهار کرد: شیرخشک داخلی با کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید می‌شود و تمام مراحل تولید آن قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

گفتنی است؛ در این کارخانه که اولین زنجیره تولید شیرخام کشور محسوب می‌شود، گلخانه کشت علوفه دامی، دامپروری دام سنگین و کارخانه در حال احداث تولید صنایع لبنی، کره و شیرخشک قرار داشت که از آن بازدید به عمل آمد.

نظر شما