شناسهٔ خبر: 42619789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر دارایی ژاپن: انحلال زودهنگام پارلمان باید هرچه سریع‌تر بررسی شود

وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد باید انحلال زودهنگام پارلمان هرچه سریع‌تر بررسی شود، زیرا سال آینده این کشور میزبان بازی‌های المپیک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن، امروز اعلام کرد از آنجایی که این کشور سال آینده میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ است باید هرچه سریع‌تر موضوع انحلال پارلمان بررسی شود.

وزیر دارایی در این باره به خبرنگاران گفت: «زمان انحلال پارلمان برای کابینه امری بسیار مهم است ... با در نظر گرفتن آنکه بازی‌های المپیک سال آینده برگزار می‌شود فکر می‌کنم انحلال زودهنگام باید هرچه سریع‌تر بررسی شود.»

چهارشنبه پارلمان قرار است نخست وزیر جدید ژاپن را به طور رسمی انتخاب کند. «یوشیهیده سوگا» وزیر ارشد کابینه آبه شینزو، پس از رسیدن به رهبری حزب لیبرال دموکرات حاکم، با به دست آوردن آرای ۳۷۷ نمایندگان پارلمان، قرار است این پست را بر عهده بگیرد.

در اواخر ماه اوت آبه، نخست وزیر مستعفی ژاپن، اعلام کرد به دلیل بیماری استعفا می‌کند. پیش‌تر «شونیچی سوزوکی» رئیس شورای عمومی حزب لیبرال دموکرات ژاپن، در یک برنامه تلویزیونی گفته بود نخست وزیر جدید بلافاصله پس از به قدرت رسیدن می‌تواند مجلس عوام را منحل و انتخابات زودهنگام در کشور برگزار کند.

بازی‌های المپیک قرار است از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت سال ۲۰۲۱ در توکیو ژاپن برگزار شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما