شناسهٔ خبر: 42619722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان خبر داد:

برگزاری مراسم اربعین در جوار مزار سردار شهید سلیمانی

کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری مراسم اربعین در جوار مزار سردار شهید سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های اربعین در استان کرمان گفت: مطمئناً در ایام اربعین برنامه‌هایی در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون راه اندازی موکب ها، طرح‌های ابتکاری و برنامه‌های شاخصی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: به طور کلی در حال ارتباط گیری و رایزنی با ستاد ملی کرونا در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری پیاده روی اربعین هستیم و متناسب با آن به صورت دقیق‌تر کم و کیف برنامه‌ها مشخص خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که اهدای نذورات در موکب ها ممنوع است اما در کنار آن می‌تواند از طرح‌های دیگری همچون ماشین نویسی، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه، بهره ببرند، اظهار کرد: برنامه‌های شاخصی نیز در سطح استان برگزار می‌شود که در شهر کرمان می‌توان به برگزاری اربعین در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد سردار شهید سلیمانی و همچنین مسجد امام اشاره کرد که در آن از سخنرانی شخصیت‌هایی همچون آیت الله حسینی اراکی و آیت الله خاتمی نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، هیئت‌های مذهبی ۸۵ درصد از پروتکل‌های بهداشتی را در ایام محرم رعایت کرده اند، عنوان کرد: به لطف خدا امسال نیز برگزارکنندگان مراسمات محرم احساس رضایت داشتند و سطح کیفی برنامه‌ها (سخنرانی‌ها و روضه خوانی‌ها) نیز دارای کیفیت بالاتری بودند.

حجت الاسلام حقانی اظهار داشت: جای تشکر ویژه از دانشگاه علوم‌پزشکی، کرمان آموزش و پرورش استان، سپاه نیروی انتظامی و کلیه عواملی که در برگزاری این مراسمات همکاری کردند، دارد و امیدواریم که ان‌شاالله طبق فرمایش مقام معظم رهبری کسانی برای مراسم اربعین و عزاداری‌ها تصمیم‌گیری کنند که دغدغه آن را داشته باشند و در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرند.

نظر شما