شناسهٔ خبر: 42618672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

دولت روحانی ، دولت اصلاح طلبان نیست؟

روزنامه شرق می‌گوید: اختلافات میان دولت و اصلاح‌طلبان تشدید شده اما محافل رسانه‌ای، گزارش‌های ضد و نقیضی درباره مجادله لفظی میان روحانی و خاتمی منتشر می‌کنند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

این روزنامه نوشت: شایعه جدال لفظی روحانی و خاتمی باعث شد به سرعت یکی از مقامات نزدیک به ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» بگوید: «‎برخی منابع غیررسمی خبری، در روزهای اخیر با انتشار خبری جعلی تحت عنوان گفت‌وگوی تلفنی روحانی و خاتمی به مناسبت تبریک عید غدیر، مدعی شده بودند که در این تماس تلفنی تبریک عید جملات تندی میان دو طرف رد و بدل شده است. بعد از این سخنان عبدالواحد موسوی لاری هم تماس تلفنی خاتمی و روحانی را دوستانه دانست و «ایرنا» گفت: «تماس تلفنی روحانی و خاتمی برای احوال‌پرسی و در فضای دوستانه بوده است. در بخشی از این گفت‌وگو آقای روحانی گرفتاری‌های دولت و مشکلاتی را که بر سر راه دولت وجود دارد، مطرح کردند و آقای خاتمی هم نقطه نظراتی را درباره سیاست خارجی و داخلی بیان کردند». وزیر پیشین کشور با بیان این‌که در این تماس تلفنی آقای خاتمی انتقادی برخورد نکرد، اظهار کرد: «چیزی که من از آقای خاتمی شنیدم، انتقادی نبود و تماسی دوستانه بوده است. آقای روحانی گلایه‌هایی از مشکلاتی که برایش درست کردند، مطرح کرد و خاتمی هم مسائلی را که دولت باید انجام می‌داده و نداده، بیان کرده است». گرچه با اظهارات موسوی لاری معلوم می‌شود که مشاجره به معنای درگیری لفظی میان خاتمی و روحانی در میان نبوده؛ اما بر اساس همین سخنان هم می‌شود فهمید که دو طرف رضایت کامل از یکدیگر ندارند؛ به نحوی که گلایه روحانی مربوط به انتقادات اخیر اصلاح‌طلبان از دولت است و خاتمی نیز درباره تحقق نیافتن وعده‌ها انتقاد کرده است. اگرچه اظهار مستقیم گلایه‌ها تاکنون در سطح روحانی و خاتمی رسانه‌ای نشده بود؛ اما از نشانه‌های متعدد می‌شد دریافت که رابطه اصلاح‌طلبان و دولت از مقطعی دچار خدشه شد و از یاد نمی‌بریم زمانی را که محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، بعد از پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۶ و زمانی که دیگر دولت را نیاز به حمایت اصلاح‌طلبان نمی‌دید، گفت سبد رای روحانی در ۹۲ ناشی از حمایت اصلاح‌طلبان نبوده است و خود او مستقلا رای داشت.

شرق می‌افزاید: دولت آنقدر در معرض انتقاد قرار گرفت که حتی دبیرکل حزب کارگزاران که اصلی‌ترین متحد حزبی اش قلمداد می‌شد، هم در سال ۹۷ زبان به انتقاد از روحانی گشود: «واقعیت این است که نمی‌توان نقدی را به آقای روحانی وارد ندانست. این‌که سخنانی را مطرح کنند که عملیاتی کردن آنها در توان‌شان نیست، فکر نمی‌کنم قابل دفاع باشد.»

البته انتقادهای اصلاح‌طلبان به دولت تا حدی برای جداکردن حساب‌شان از مشکلات کنونی هم بود؛ زیرا از انتقادهای عمومی چنین برداشت می‌شد که مردم اصلاح‌طلبان را به‌دلیل حمایت از دولت روحانی مقصر مشکلات کنونی می‌دانند و اصلاح‌طلبان از مقطعی که شاهد بالاگرفتن این میزان از نارضایتی شدند، کوشیدند با انتقاد به دولت ثابت کنند که دولت روحانی، دولت اصلاح‌طلبان نیست.

 

نظر شما