شناسهٔ خبر: 42608428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکواندوکاران ۷۸ کشور جهان در مسابقه‌ مجازی تهران رقابت کردند

تهران- ایرنا- دبیر هیات تکواندو استان تهران گفت: ویدئوهای ارسالی یکهزار و ۳۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی از ۷۸ کشور جهان در نخستین دوره بین‌المللی مجازی تهران مورد ارزیابی قرار گرفت و نفرات برتر معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

مسعود لشگری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این رقابت در بخش «پومسه» برگزار شد، افزود: ارزیابی این مسابقات به مدت یک روز و طی ۲۳ شهریور جاری با قضاوت ۴۵ داور انجام شد. 

وی اضافه کرد: در بخش زنان ۶۰۰ ورزشکار شرکت داشتند که ایران توانست ۹ نشان طلا، ۱۰ نقره و ۱۲ برنز را به دست آورد.

دبیر هیات تکواندو استان تهران بیان کرد: این رویداد در رده سنی کمتر از ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۴ سال، ۱۵ تا ۱۷ سال، ۱۸ تا ۳۰ سال، ۳۱ تا ۴۰ سال، ۴۱ تا۵۰ سال، ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶۱ تا ۶۵ سال و در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار شد.  

لشگری افزود: در رده سنی ۱۲تا ۱۴ سال کمربند قرمز – مشکی، فاطیما رفیعی و شیما نساجی از ایران اول و دوم شدند و «شی یه چینگ» از چین و زهرا منصوری‌کیا از ایران به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در رده کمربند سبز _ آبی نیز بهاره عابدی از ایران و «دلفینا کانزتاز» از آرژانتین به ترتیب اول و دوم شدند و نسترن غلامی از ایران و «ماریا ادیوردا سالس تولیدو» از برزیل به صورت مشترک جایگاه سوم را کسب کردند.  

وی بیان کرد: در رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز زینب طغیان و یاسمن لیموچی هر دو از ایران به ترتیب اول و دوم شدند و مهتاب تاجی و زهرا خانیان هر دو از ایران به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند. 

دبیر هیات تکواندو استان تهران ادامه داد: همچنین در  رده ۱۸ تا ۳۰ سال راضیه آقایی و ریحانه عمرانی به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و مبینا شریفی و فاطمه بداکی به صورت مشترک سوم شدند. 

به گفته «لشگری» در رده ۳۱ تا ۴۰ سال «آنا لیزابل اسپیزونامارگوز» از مکزیک اول شد و شیدا معصومی از ایران به مقام دوم رسید؛ عاطفه محمدعلی‌زاده از ایران و «نیلسا مونتسرات» از ونزوئلا نیز در این رده به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.  

وی بیان کرد: در رده ۴۱ تا ۵۰ سال «سانگ چین لی ایچتوس» از آمریکا اول و نرگس شریفی از ایران دوم شدند و «کو کارولینا مجیا گونزا» از کلمبیا و همتا حاجی‌لویی از ایران به صورت مشترک سوم جایگاه سوم را کسب کردند. 

وی اضافه کرد: در رده سنی ۵۱ تا ۶۰ سال «ماریابل پانتز» از ونزوئیلا و صدیقه پرتویی مقدم از ایران اول و دوم شدند و در رده ۶۱ تا ۶۵ سال نیز «پارتیکا مارتیز دروریگوز» از مکزیک و «جولیه تریاگرل ایچتوس» از آمریکا اول و دوم شدند و «بتریزا والنسیا ولز» از کلمبیا در جایگاه سوم قرار گرفتند.  

مسول مسابقات نخستین دوره تکواندو تهران بیان کرد: در بخش تیمی نیز در رده سنی کمتر از ۱۲ سال دینا قاضی و باران صادقی‌فرنیا از ایران، ساغر عباسی و آیناز عسگری از ایران و «یو هسین لی و یو تانگ لین از چین در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و همچنین در رده ۱۲ تا ۱۴ سال «مهسا عیسی‌وند و مهدیه عیسی‌وند» از ایران، «عسل نیازی و مهدیس شیرمهد» از ایران و «شی یه سینگ و لی‌یو سان» از چین در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.  

وی اضافه کرد: در رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز کشور ایران با صبا اسماعیلی‌زاده و شیوا بدری بابادی، چین با «لین زین و هانگ یی‌جین» و ایران با زهرا سراجان و محدثه بشکنی اول تا سوم شدند.

وی بیان کرد: در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هر سه جایگاه اول تا سوم به تیم‌های «ریحانه عمرانی مقدم و مبیناشریفی»، «راضیه آقایی و مهدیه عقبائی» و «صفا پیمان‌پور و هستی بیگی‌پور» از ایران رسید.

به گفته وی در رده بالای ۳۰ سال نیز مقام‌های اول تا سوم به تیم‌های «آتوسا فرهمند و معصومه حسینی»، «عاطفه محمدعلی‌زاده و فاطمه محمد علی‌زاده» و «مژگان فرضی‌نژاد و فرزانه یوسفی» از ایران اختصاص یافت. 

دبیر هیات تکواندو استان تهران به برترین‌های مسابقات مجازی تیمی و انفرادی مردان هم اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ۷۰۰ ورزشکار مرد از ۷۸ کشور در دو بخش انفرادی و تیمی رقابت کردند.  

به گفته «لشگری» در بخش انفرادی رده ۱۲ تا ۱۴سال با کمربند قرمز – مشکی «کانگ زین خانت» از میانمار و «ماهو کان» از هنگ‌کنگ اول و دوم شدند و محمدامین سپهریان و امیرحسین اسماعیلی از ایران به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین در رده کمربند سبز _ آبی نیز آرین نادری و آرمین نادری هر دو از ایران اول و دوم شدند و «سوبیتو سا لوهی‌دی» از ازبکستان و «حسین ال فجی» از یمن به صورت مشترک در جایگاه سوم  قرار گرفتند.  

وی بیان کرد: در رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز محمدرضا محمودی و محمدامین گماریان هر دو از ایران اول و دوم شدند و «هادی یعقوبی» از افغانستان و عرفان خرسندی از ایران در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.

دبیر هیات تکواندو استان تهران ادامه داد: در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال نیز محمدمهدی جمشیدی از ایران اول و «بنجامین هلی گارد هاردر» از دانمارک دوم شدند و کامیاب صادقی از ایران و «کاسیو لوکاس داس سانتوس سوزا» از برزیل به صورت مشترک سوم شدند؛ همچنین در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال نیز به ترتیب جواد تلابی و حمید دهقان هردو از ایران اول و دوم شدند و «سرجیو ایساک مونز سارمینتو و لئوناردو اگوستو رودریگوئز» از کلمبیا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

لشگری اظهار داشت: در رده سنی ۴۱تا ۵۰ سال «پوک سان یانگ» از آمریکا و ارون تورز دلا پیزا از مکزیک اول و دوم شدند و حسن وحیدی راد از ایران و پول اورلانا از اکوادور به صورت مشترک سوم در جایگاه سوم قرار گرفتند؛ همچنین در رده سنی ۵۱ تا ۶۰ سال نیز نادر خدامرادی از ایران و جیوانی سوتیگیو از ایتالیا به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و «ای یو کیت تانگ» از هنگ‌کنگ و عباس رافعی از ایران به صورت مشترک سوم شدند.  

مسئول نخستین دوره مسابقات بین المللی تکواندو خاطر نشان کرد: همچنین در رده ۶۱ تا ۶۵ سال منصور خاندان و محمدعلی تقی‌پور از ایران اول و دوم شدند و عباس رضایی از ایران و گونزالو بارلا از ونزوئلا به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند؛ همچنین در رده سنی بالای ۶۵ سال نیز به ترتیب «جانگ هی پاک ایچ توز» از آمریکا و سیدجواد محسنی از ایران اول و دوم شدند و اکبر ضرابی از  ایران و کاسیمو اسپینلی از ایتالیا در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.  

دبیر هیات تکواندو استان تهران به نتایج بخش تیمی مردان رده زیر ۱۲ سال اشاره کرد و گفت: ایران با تیم «علی‌سان فریدونی و محمد پارسا اسدبیگی»، میانمار  با تیم «هتو لا یانگ و هین خانت کائو» و ایران با تیم «هادی رمضانی و سیدجواد میرنظامی» در این رده سنی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند؛ همچنین در رده ۱۲ تا ۱۴ سال هنک‌گنگ با تیم «ماهو کوان و کی وان»، مکزیک  با تیم «آلن رویز و امیلیو آل جوس» و ایران  با تیم «محمد مینایان و اخگر بهراد حیدریان» جایگاه های اول تا سوم را کسب کردند. 

به گفته وی در رده رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال نیز ایران با تیم‌های «محمدمهدی کرمی و اشکان مددی»، «محمدمعین بهرامی و امیرحسین کریمی» و «عرفان خرسندی و محمدمهدی اکبری» جایگاه‌های اول تا سوم را کسب کرد. 

وی اظهار داشت: در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال نیز سه تیم ایرانی شامل «محمد اکبری‌حمیدی و محمدمهدی جمشیدی»، «متین رحمت‌پناه و عرفان گلددی» و «احسان کفش‌نوچی و عرشیا لطفیان» اول تا سوم را به خود اختصاص داد. 

وی افزود: همچنین در رده سنی بالای ۳۰ سال نیز سه تیم ایرانی «کاوه وحیدی‌راد  و حسن وحیدی‌راد»، «علی‌ شاه‌حسینی و حمید نظم‌ده» و «عباس رضایی و نادر خدامرادی» جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.

لشگری همچنین به بخش تیمی مرد – زن نیز اشاره کرد و افزود: در رده سنی ۱۲ تا ۱۴سال ایران اول شد و میانمار در جایگاه دوم و سوم قرار گرفت و در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال نیز ایران، کره‌جنوبی و ایران جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.  

وی خاطر نشان کرد: همچنین در رده ۱۸ تا ۳۰ سال نیز ۲ تیم از ایران اول و دوم شدند و همچنین در رده سنی بالای ۳۰ سال کشورهای کلمبیا، ایران و مکزیک مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.  

به گفته وی در رده سنی زیر ۱۲ سال به تمامی شرکت‌کنندگان حکم قهرمانی مقام اولی داده می‌شود.

نخستین دوره مسابقات تکواندو مجازی تهران در گستره بین‌المللی به مدت یک روز در سالن خانه تکواندو «مهیمن» در غرب پایتخت داوری شد.  

نظر شما