شناسهٔ خبر: 42582974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ایندیپندنت خبر داد؛

افراطیون آلمانی به دنبال تعطیل کردن مسجد هامبورگ هستند

احزاب افراطی آلمان به دنبال آن هستند تا مسجد هامبورگ را به دلیل برگزاری مراسمی برای یادبود سردار «قاسم سلیمانی» و ارتباط با حزب الله تعطیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، احزاب افراطی و منتقدین گروه های اسلامی شکایتی را علیه مسجد هامبورگ به دادستانی آلمان ارائه کرده و خواستار تعطیلی این مکان شده اند. 

دلیل این شکایت برگزاری مراسم برای سردار شهید «قاسم سلیمانی» و ارتباط مسجد هامبورگ با حزب الله لبنان اعلام شده است. 

مسجد هامبورگ متعلق به مرکز اسلامی شهر هامبورگ است.

 برخی از سیاستمداران این کشور نیز خواهان توقف قرارداد نهاد جوامع اسلامی با دولت ایالتی هامبورگ هستند.

مرکز اسلامی هامبورگ عضو شورای جوامع اسلامی است. شورا با شهر هامبورگ در سال ۲۰۱۲ قرارداد بسته است. این قرارداد برای زندگی مسالمت‌آمیز و تقویت کانون‌های مسلمانان است و به انجمن‌های اسلامی امکان برگزاری کلاس‌های مذهبی را می‌دهد تا آنان علیه بنیادگرایی مبارزه کنند و روند همگرایی تقویت شود

بر اساس این گزارش، پس از غیرقانونی اعلام شدن حزب‌الله لبنان در آوریل امسال از سوی دولت آلمان، حالا نماینده حزب دموکرات مسیحی خواهان بررسی تعطیلی مسجد هامبورگ به دلیل همبستگی با حزب‌الله است.

مسجد امام علی هامبورگ در ژانویه امسال برای سردار قاسم سلیمانی مراسم سوگواری برگزار کرد و این اقدام خشم سیاستمداران آلمان را برانگیخت.

در همین رابطه، نمایندگان حزب دموکرات مسیحی (CDU) و دموکرات‌های آزاد (FDP) درصدد آن هستند که پس از انتخابات جدید در یک ائتلاف قرارداد بین دولت ایالتی هامبورگ و نهاد اتحادیه‌های اسلامی را لغو کنند.

نظر شما