شناسهٔ خبر: 42582564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اف ۳۵ بدون آپشن جایزه بن زاید برای سازش/ صهیونیست‌ها به دنبال تسخیر صحراهای امارات

در سایه مخالفت قاطع رژیم صهیونیستی با فروش جنگنده‌های فوق پیشرفته اف ۳۵ آمریکا به دولت امارات متحده عربی، واشنگتن به دنبال راهکاری برای دوشیدن این شیخ نشین است.

صاحب‌خبر -

‎به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  در حالی که افیخای ادرعی سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی بارها به این که رژیمش تنها طرفی در منطقه خاورمیانه است که این جنگنده های 140 میلیون دلاری را در اختیار دارد خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که واشنگتن قرار است جنگنده های به نام اف 35 در اختیار امارات متحده عربی قرار داده و پول آن را هم دریافت کند.

به اعتقاد کارشناسان در چارچوب تعهد دائمی که دولت آمریکا در مورد حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه تکرار می کند واشنگتن قصد دارد متحد ثروتمند خود یا به تعبیری کارخانه های تسلیحاتی آمریکا را از خود راضی نگه دارد.

این مسئله را مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر 24  اوت گذشته خود به فلسطین اشغالی هم اعلام و در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو تاکید کرد با وجود  تعهد دائم خود به حفظ برتری "اسرائیل" ما روابط امنیتی 20 ساله ای هم با امارات متحده داریم.

به اعتقاد کارشناسان، واشنگتن برای پایان دادن به این مسئله قصد دارد جنگنده های به شکل اف 35 اما فاقد بسیاری از آپشن ها و ویژگی های فردی که آن را از بقیه جنگنده ها متفاوت می کند ، در اختیار امارات متحده قرار داده و بدین شکل ضمن راضی نگه داشتن ابوظبی ، پول های نفتی را هم به سوی آمریکا سرازیر کند.

یونی بن مناخیم تحلیلگر صهیونیست در اظهار نظری در این باره به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت : علت اصلی مخالفت تل آویو با فروش جنگنده های اف 35 به امارات متحده عربی عدم اطمینان ما از استمرار روابط با ما است.

به تعبیری بن مناخیم معتقد است دوستی امارات با رژیم صهیونیستی نمی تواند دائمی باشد همان طور که اماراتی ها قادر نخواهند بود به طور دائم دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

این تحلیلگر در این را بطه تاکید می کند هم اکنون محافل سیاسی و نظامی (رژیم ) اسرائیل سرگرم بررسی این مسئله هستند که در صورت پایان تنش آفرینی امارات با ایران آن گاه تل آویو چه موضعی خواهد داشت.‎

تدارک ویژه  امارات برای استقبال از گردشگران صهیونیست

مسئولین اماراتی به هتل های این کشور دستور دادند ، برای استقبال از گردشگران صهیونیست از فلسطین اشغالی غذای یهودی معروف به کوشر را تهیه کنند.

 پایگاه عبری زبان (ias) در گزارشی در این رابطه خبر داد ، در راستای تحول صورت گرفته در روابط با کشورهای عربی ، بخشی از رستوران هتل های بزرگ دبی و ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی به پخت غذای حلال یهودی (کوشر) اختصاص یافته و این هتل ها باید این نوع غذا را هم برای میهمانان خود سرو کنند.

این پایگاه گردشگری صهیونیست خبر داد ، هم اکنون رایزنی هایی برای مشخص کردن هزینه سفر از (فلسطین اشغالی) به امارات متحده عربی  در حال انجام است، اما تصور می شود برای سفرهای انجام شده در تعطیلات اقامت 3 روزه در این کشور از 700 دلار به بالا خواهد بود.

این پایگاه به نقل از صاحب یکی از آژانس های مسافرتی هم خبر داد ، هم اکنون در حال مذاکره در این رابطه هستیم مسئله برنامه گردشگری ، استفاده از کشتی های تفریحی ، اختصاص خودروهای گرانقیمت را با طرف اماراتی نهایی کرده و برنامه ای برای سرو غذای کوشر در عمق صحرا را نیز برنامه ریزی می کنیم.‎

انتهای پیام/

نظر شما