شناسهٔ خبر: 42549615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصر و امارات از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی استقبال کردند

رئیس جمهور مصر و سخنگوی وزارت خارجه امارات از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصر و امارات از توافق بحرین با رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

«عبدالفتاح السیسی» در صفحه توییتر خود نوشت که با علاقه  بیانیه مشترک سه جانبه بین ایالات متحده آمریکا، بحرین و اسرائیل در مورد توافق برای ایجاد روابط دیپلماتیک بین  بحرین و اسرائیل را دنبال کرده است.

رئیس جمهور مصر گفت: «من برای این گام مهم در جهت برقراری ثبات و صلح در خاورمیانه و به منظور دستیابی به یک حل و فصل عادلانه و دائمی برای مسئله فلسطین ارزش قائل هستم. من از همه کسانی که در اجرای این گام تاریخی مشارکت دارند، تشکر می‌کنم».

«هند العتیبه» سخنگوی وزارت خارجه امارات هم طی بیانیه‌ای در توییتر گفت: «وزارت خارجه امارات به بحرین و اسرائیل به خاطر تصمیم خود در ایجاد روابط کامل دیپلماتیک تبریک می‌گوید».

العتیبه مدعی شد: «این حرکت به ثبات و رفاه در منطقه کمک خواهد کرد».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعتی  پیش در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه در حالی اعلام می‌شود که هنوز از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اسرائیل یک ماه نمی‌گذرد. آن توافق نیز به گفته ترامپ، با وساطت آمریکا حاصل شده بود.

قرار است سه‌شنبه هفته آینده مقامات امارات و رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» حضور داشته باشند.

رئیس جمهور مصر و مقامات بحرین تنها مسئولین عربی منطقه بودند که توافق امارات با رژیم صهیونیستی را هم تبریک گفتند.

انتهای پیام/.

نظر شما