شناسهٔ خبر: 42523872 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شبکه لبنانی: آمریکا مشاوران میشل عون و نزدیکان «الحریری» را تحریم می‌کند

برخی منابع آمریکایی به یک شبکه لبنانی گزارش دادند که آمریکا طی هفته‌های آینده برخی از مشاوران رئیس جمهور لبنان و مشاوران نخست‌ وزیر اسبق این کشور را تحریم خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه لبنانی «MTV»، شامگاه روز چهارشنبه، به نقل از منابع آمریکایی از احتمال تحریم مقامات لبنانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، منابع یادشده به MTV خبر دادند که نام‌های جدیدی در فهرست تحریم‌های پدیدار خواهد شد که برای مردم لبنان بسیار شوکه‌کننده خواهد بود.

این منابع در ادامه با اشاره به اینکه این تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای صورت خواهد گرفت، خبر دادند که اقدام علیه برخی سیاستمداران صف اول و مشاوران «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و همچنین افراد نزدیک به «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق این کشور اعمال خواهد شد.

طبق این گزارش، این منابع از «دیدار "ولید جنبلاط" رئیس حزب‌ سوسیالیت ترقی‌خواه با "اسماعیل هنیه" رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ابراز انزجار کردند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا  روز سه‌شنبه، «یوسف فینانوس» و «علی حسن خلیل» دو وزیر سابق لبنانی را به بهانه حمایت از حزب‌الله تحریم کرد.

پس از این اقدام، ریاست جمهوری لبنان، روز گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون رئیس جمهور این کشور از «شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور خواسته است با سفارت آمریکا تماس بگیرد و از آن درباره اقدام کاخ سفید در تحریم دو وزیر سابق لبنانی دلیل بخواهد.

انتهای پیام/ص

نظر شما