شناسهٔ خبر: 42514244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

چه اشتباهاتی باعث درد ستون فقرات می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران

ستون فقرات هر فردی انحنا یا قوس‌هایی در ناحیه گردن، ستون فقرات پشتی و کمری دارد و همه افراد باید به این قوس‌ها توجه کنند.

صاحب‌خبر -

عادات اشتباهی که باعث می‌شود فرد دچار مشکل در کمر، گردن، شانه‌ها، دست‌ها، پاها و... شود، ممکن است همگی ریشه در ستون فقرات داشته باشند. ستون فقرات بخش مهمی از سیستم اسکلتی انسان است. در بیشتر مواقع خودمان هستیم که با عادات اشتباه در زندگی روزمره، باعث آسیب به خودمان می‌شویم.

اگر شما هم در ستون فقراتتان احساس درد می‌کنید، سعی کنید علت را بیابید و بدون صرف هیچ هزینه مالی و زمانی از درد رهایی پیدا کنید.

وقتی پشت رایانه می نشینید

صندلی باید قوس کمر را پر کند. اگر صندلی از قوس کمر حمایت نکند، می‌توانید از بالش های مخصوص صندلی استفاده کنید.

 

وقتی در خانه کار می کنید

ممکن است فرد برای برداشتن وسیله از داخل کابینت کشش زیادی به بدن وارد کند. این کشش ممکن است به عضلات ستون فقرات و تند آنها صدمه بزند.

 

وقتی اجسام سنگین را بلند می‌کنید

 بدترین کار خم شدن و برداشتن جسم از زمین است. طریقه درست بلند کردن وسیله این است که بدون خم شدن کمر، زانوها را خم و وسیله را به اندام نزدیک کنید و آن را بردارید.

 

وقتی کیف و کوله سنگ کوله سنگین حمل می‌کنید

کوله پشتی حتماً باید با دو بند پهن که در دو طرف کیف قرار می‌گیرند، حمل شود. همچنین باید وسط کتف ها قرار بگیرد. گاهی دیده می‌شود کوله پشتی شل و افتاده است. در این حالت فشار زیادی به شانه ها و گردن وارد می‌شود.

 

وقتی می خوابید

خوابیدن روی زمین یا روی تشک های خیلی سخت توصیه نمی‌شو.د تشک باید قوامی داشته باشد که بتواند قوس‌های کمری را هنگام دراز کشیدن روی آن پُر کند.

نظر شما