شناسهٔ خبر: 42501143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظرسنجی: ترامپ رای یک پایگاه بزرگ حمایتی خود را از دست داده است

تحلیل نظرسنجی‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا رای بخش مهمی از حامیان خود در انتخابات ۲۰۱۶ را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه کمتر از دو ماه به انتخابات سرنوشت ساز سوم نوامبر باقیست، نتایج یک نظرسنجی تازه از دردسر‌های تازه ترامپ برای جلب نظر دوباره بخش محوری حامیان خود به ویژه رای دهندگان سفیدپوست فاقد تحصیلات آکادمیک حکایت دارد.

تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی رویترز/ایپسوس از ماه مه ‌تا اوت (اردیبهشت تا شهریور) و مقایسه آن با موارد مشابه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد دونالد ترامپ حمایت سفیدپوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی را که ۴ سال پیش ۴۴ درصد از رای دهندگان آمریکا را تشکیل می‌دادند و به شدت حامی جمهوری‌خواهان بودند، از دست داده است.

هر چند نتایج نظرسنجی تازه می‌گوید ترامپ هنوز نسبت به رقیب دموکرات خود اقبال بیشتری در میان این قشر دارد، مقایسه میزان محبوبیت او در ماه می ‌نسبت به رقم بدست آمده از نظرسنجی ماه اوت افت نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد. ۴۶ درصد از رای دهندگان سفیدپوست فاقد تحصیلات دانشگاهی اعلام کردند در سوم نوامبر به ترامپ رای می‌دهند، این رقم برای بایدن ۳۴ درصد بدست آمد.

هر چند ترامپ با ۱۲ درصد اختلاف نسبت به رقیب دموکراتش پیش است، این اختلاف در ماه مه ۲۱ امتیاز بود. نکته قابل تامل و هشدار دهنده برای ترامپ اینکه او در انتخابات ۴ سال قبل، با ۳۴ درصد اختلاف نسبت به هیلاری کلینتون دموکرات توانسته بود حمایت این قشر از رای دهندگان تاثیرگذار آمریکایی را جلب کند.

موضوع نگران کننده‌تر برای ترامپ این است که تعهد رای دهندگان حامی او در سال سرنوشت ساز انتخاباتی رشد قابل توجهی نداشته و از طرفی تمایل گروه‌های اقلیت، زنان و اقشار کم درآمد و ساکنان مناطق حاشیه شهر‌ها به سوی نامزد دموکرات‌ها بیشتر شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که این بار و در انتخابات نوامبر فشار بیشتری بر حزب جمهوری خواه - و نه حزب دموکرات - برای افزایش مشارکت رای دهندگان برای پیروزی وجود خواهد داشت.

در بیشتر نظرسنجی‌های صورت گرفته در آمریکا تاکنون، جو بایدن با اختلاف نسبت به دونالد ترامپ پیش است. این مسئله موجب نگرانی رئیس جمهور آمریکا شده تا حدی که اعتبار نظرسنجی‌ها را نیز نشانه رفته و آن‌ها را جعلی خوانده است.

انتهای پیام/

نظر شما