شناسهٔ خبر: 42468977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

قدردانی ظریف از تلاش‌های سوئیس برای کاهش کارشکنی آمریکا

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های سوئیس برای کاستن از آثار خرابکاری ایالات متحده، روابط با سوئیس را مبتنی بر احترام متقابل توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: خرسندم که در یکصدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیکمان، میزبان وزیر خارجه سوئیس بودم. این روابط بر مبنای احترام متقابل تداوم دارد.

ظریف در ادامه این توئیت آورد: گفتگو‌هایی عالی در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی داشتیم. ضمن آنکه از تلاش‌های سوئیس جهت کاستن از آثار خرابکاری ایالات متحده تقدیر می‌کنیم، اما بازگشت به تجارت عادی اولویتی جهانی است.
 
***وزیر خارجه سوئیس عصر امروز هم با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه سوئیس صبح دوشنبه با همتای ایرانی خود در تهران دیدار و رایزنی کرد. کاسیس نیز روز دوشنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، دیدار و رایزنی خود با ظریف را ثمربخش ارزیابی کرد و نوشت: صلح، توسعه اقتصادی و حقوق بشر، مباحث ثمربخش با جواد ظریف همتای ایرانی‌ام بود. خوشحالم که می‌توانیم با هم کانال انساندوستانه سوئیس را برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به مردم ایران راه اندازی کنیم.

در همین حال، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سفر وزیر خارجه سوئیس در چارچوب عادی سفرای وزرای امور خارجه دو کشور است. این سفر به دلیل کرونا به تاخیر افتاد وگرنه قرار بود زودتر انجام شود.

خطیب زاده درباره کانال مالی سوئیس ابراز داشت: این کانال با ۲۰ ماه تاخیر به دلیل فشار آمریکا در بهمن به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد. در خرداد ماه اولین تراکنش جدی انجام شد و اقلام دارویی به ایران ارسال شد. هر دو تراکنش با منابع مالی ایران انجام شد. این منابع بی‌نهایت نیست.

وزیر امور خارجه سوئیس در روز نخست سفر خود به ایران به اصفهان سفر و از برخی از مناطق تاریخی این شهر نیز بازدید کرد.

گفتگو در مورد روابط دوجانبه، مسائل بین‌المللی و همچنین موضوع کانال مالی سوئیس از جمله محور‌های رایزنی کاسیس با مقامات ایران است.
 
 

نظر شما