شناسهٔ خبر: 42446946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره فرهنگی هنری علمدار در مدارس کشور برگزار می شود

کرج - ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار با محوریت یادوراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مدارس برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

علی رمضانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درکرج افزود: این جشنواره برای دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور پیش بینی شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار ،مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار،اخلاص وعمل برای نسل جوان و نوجوان کشور و همچنین صیانت ازمیراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز ذکر کرد.

وی بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هرسلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان مستعد وعلاقه مند را از دیگراهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: این اقدام مهم فرهنگی - هنری از ۱۸ شهریورماه تا دهم آذر ۹۹ از طریق شبکه دانش آموزی شاد وکانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به آدرس (Alamdar۹۹@) آغاز و علاقمندان می توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی بیان داشت: علاقه مندان با ارسال در زمینه شعر، داستان کوتاه ، مقاله، بیان خاطره ،خوشنویسی و نقاشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان ،نوجوانان و یاران خویش ، ساده زیستی ،اخلاص درعمل ،کارآمدی ،مردم دوستی و خدمت به مردم، وفاداری به رهبری و آرمانهای انقلاب اسلامی را محورهای این جشنواره یاد کرد.

رمضانی از دیگر محورهای این جشنواره را شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر، شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی، شهیدسلیمانی، شجاعت و مقاومت، شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس آموز، ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با آن شهید عنوان کرد.

وی نقش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان فرماندهان ارشد و موفق مقابله با داعش وگروههای تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم عراق و سوریه ، راز محبوبیت شهید سلیمانی، نگاه شهید سلیمانی به حجاب وعفاف را از یگرمحورهای این جشنواره فرهنگی هنری بیان کرد.

وی تاکید کرد: بزودی از پوستراین جشنواره رونمایی می شود.

نظر شما