شناسهٔ خبر: 42444363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزارت خارجه سوییس: شرکت‌های سوییسی به سرمایه‌گذاری در ایران ادامه می‌دهند

وزارت امور خارجه سوییس در پیامی توییتری ابراز تمایل شرکت‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا را اعلام کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  وزارت امور خارجه سوییس در پی سفر ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه این کشور به تهران در صفحه کاربری توییترش نوشت: شرکت های سوییسی به لطف کانال بشردوستانه برای پرداخت هزینه های غذا و دارو برخلاف تحریم های اقتصادی به سرمایه‌گذاری در ایران ادامه می‌دهند. 

ایگنازیو کاسیاس وزیر خارجه سوئیس نیز که در تهران حضور دارد در دیدار با قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه رنج می برد، گفت: امیدواریم جشن صدسالگی آغاز روابط میان ایران و سوئیس، تقویت روابط میان دو کشور را بیش از پیش رقم بزند و ما بتوانیم به نقش خود به عنوان حافظ منافع به خوبی عمل کنیم.

وزیر خارجه سوئیس در ادامه با اشاره به کانال مالی که اخیرا میان دو کشور باز شده است، اظهار داشت: این کانال مالی به جریان سیال درآمدهای ایران به خصوص در حوزه غذا و دارو کمک می کند که البته اقدام کمی بوده و باید گسترش یابد.

وی با اشاره به حضور برخی شرکت های سوئیسی در ایران عنوان کرد: چند شرکت بزرگ سوئیسی علیرغم تحریم های موجود علیه ایران هنوز در این کشور حضور دارند و به کار خود ادامه می دهند.

وزیر خارجه سوئیس در پایان خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری خود را برای پیشبرد گفتمان بین المللی و تقویت روابط دوجانبه خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما