شناسهٔ خبر: 42438079 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اساتید برای آموزش در فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گفت: اساتید مشکلات آموزش در فضای مجازی را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند که در این فضا از اسیر به امیر تبدیل شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام‌ محمد‌ شریفانی در نشست هم‌اندیشی با دبیران و استادان دانشگاه آزاد استان اصفهان که به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از هویت خودمان و از ظرفیت‌ اندیشه، فکر و توانایی‌های اعضای هیات علمی و سرمایه‌های جوانانی که در دانشگاه هستند غافل نشوید.

وی با توجه به اثرگذاری هر استاد بر چندین دانشجو گفت: در مدیریت دانشگاه اگر استادان بخواهند حتی در فضای اقتصادی فعلی کشور می‌توانند کاری کنند که دانشگاه آزاد سرآمد دانشگاه‌های کشور شود؛ چرا‌که علاوه بر وجود زیرساخت خوب و امکانات، این نهاد علمی از ۳۰ هزار استاد به عنوان سرمایه‌های انسانی و از فکر و اندیشه آنها بهره‌مند است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد با یادآوری بیماری کرونا، تاکید کرد: این ویروس به‌صورت غیر‌قابل پیش‌بینی دنیا را متحول کرده اما از سویی فرصت خوبی از طریق فضای مجازی در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده و باید در همین جلسات آسیب‌ها و مشکلات آن شناسایی شود.

شریفانی خاطرنشان کرد: چه‌بسا که با رفع نواقص آموزش در فضای مجازی تحول عظیمی در دانشگاه‌ها رخ دهد و باید استادان طوری مشکلات آموزش در فضای مجازی را شناسایی  و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند که در این فضا از اسیر به امیر تبدیل شویم.

این مبلغ مذهبی ماه محرم و اثرگذاری ماندگار مکتب امام حسین(ع) بر جامعه‌جهانی در طول ۱۴۰۰ سال را یاد‌آور شد و افزود: چهار شاخص اصول و مبانی، اهداف، بایدها و نبایدها و روش‌های  مکتب امام حسین(ع) قابل تأمل است.

این مسوول دانشگاهی گفت: بر ما واجب است در این چهار حوزه مطالعه کنیم و با بازنگری نظام‌مند مکتب امام حسین (ع) و آموزش آن به دانشجویان و جامعه خود را متحول کنیم و این تغییر نگاه را باید به تمامی حوزه‌های کشورداری، اداره دانشگاه، تربیت و سبک زندگی تسری دهیم.

تاکید بر برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی به‌جای جلسه هم‌اندیشی

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری نیز در سخنانی  بیان کرد: حرکت به سمت کرسی‌ها و مناظرات به‌جای جلسات هم‌اندیشی یکسویه را مورد تاکید است.

وی از اعضای هیات علمی خواست هر کدام که می‌توانند تولید محتوا و تولید فیلم‌های آموزشی کوتاه سه دقیقه‌ای در زمینه تخصص خود را در دستورکار قرار دهند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان بر طرح منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری به عنوان موضوعات راهبردی جلسات هم‌اندیشی تاکید کرد و گفت: در همین راستا استادان‌ در موضوعات سیاسی باید تقویت شوند و برای تقویت بصیرت و توانمندسازی استاد‌ان‌ در کنار مسائل تربیتی، اجتماعی و اقتصادی باید تلاش شود.

انتهای پیام/

نظر شما