شناسهٔ خبر: 42425362 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

قطع یارانه واردات کود شیمیایی، مانع جهش تولید

عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، از عدم اختصاص ارز دولتی به منظور واردات کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص حذف ارز دولتی واردات کود شیمیایی پتاسه و فسفاته، گفت: دولت با قطع یارانه واردات کود شیمیایی فسفاته و پتاسه به جهش تولید آسیب وارد می‌کند و این اقدام با اهداف رونق تولید مغایرت دارد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فصل کشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک از آبان ماه تا آذرماه آغاز می‌شود و کشاورزان گندم‌کار به کودهای فسفاته و پتاسه نیاز مبرم دارند، ادامه داد: حذف یارانه واردات کودهای شیمیایی قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای دست‌یابی به جهش تولید در حوزه کشاورزی باید یارانه نهاده‌های مورد نیاز تخصیص داده شود، عنوان کرد: دولت با اتخاذ برخی تصمیمات به کاهش سطح زیرکشت محصولات استراتژیکی همچون گندم کمک می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کاهش سطح زیر کشت گندم کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند، عنوان کرد: در صورت عدم اختصاص ارز دولتی به منظور واردات کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه از مسئولان دولتی به منظور ارائه برخی توضیحات در مجلس دعوت می‌شود.

نظر شما