شناسهٔ خبر: 42373107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد استاندار از بازگشت درصد ناچیز درآمدهای واریزی به خزانه/ حتی 5 درصد درآمد 12 هزار میلیارد تومانی مس سونگون هم به استان بازنگشته است

استاندار آذربایجان شرقی از بازگشت درصد ناچیز منابع درآمدی واریزی استان به خزانه انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال 1399 اظهار کرد: حقوق دولتی که به خزانه واریز می شود باید در قالب افزایش اعتبارات استان یا تخصیص به دستگاه مربوطه به استان برگردد.

وی با اشاره به جرائم رانندگی استان ابراز داشت: خیلی از منابع درآمدی استان به خزانه واریز می‌شود ولی به استان بر نمی‌گردد یا درصد بسیار کمی از آن باز می‌گردد؛ بنابراین لازم است، دستگاه‌ها اگر وصولی‌هایی از خزانه دارند که واریز نشده پیگیری کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: همانطور که بارها از طرف نمایندگان یادآوری می‌شود، مس سونگون 12 هزار میلیارد تومان درآمد سالانه دارد که اگر 10 درصد و حتی 5 درصد آن به استان باز می‌گشت، بسیاری از مسائل مربوط به جنگل‌ها و محیط زیست وجود نداشت.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته درآمدهای مالیاتی ما به دلیل شناسایی راه‌های فرار مالیاتی افزایش یافته بود، ادامه داد: از جرائم مالیاتی 50 میلیارد تومانی استان تنها 5 میلیارد به استان بازگشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های مالی ابراز داشت: فروش اموال و دارایی‌ها برای پرداخت حقوق اصلا مطلوب نیست اما به قول آقای رئیس جمهور باید سرمایه‌های منجمد را به سرمایه‌های مولد تبدیل کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: شرایط حاضر به گونه‌ای است که باید به فکر منابع درآمدی جدید و تنوع بخشی به منابع درآمدی باشیم.

پورمحمدی به برگزاری نمایشگاه رینوتکس در شرایط کرونایی نیز اشاره و اضافه کرد: این نمایشگاه امسال در تاریخ 22 تا 25 آبان ماه برگزار می‌شود که لازم است همه دستگاه‌ها همکاری لازم را به عمل آورند.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز بر لزوم پیگیری مجدانه بازگشت منابع درآمدی واریزی به خزانه و جلوگیری از تضییع حق و حقوق استان تاکید کرد و گفت: سال گذشته باید از محل بازگشت حقوق دولتی معادن حدود 30 میلیارد تومان به استان بر می‌گشت که تنها حدود 6.7 میلیارد تومان بازگشته است.

داوود بهبودی ادامه داد: بعضی از ردیف‌های درآمدی به شکل متمرکز از طریق وزارتخانه توزیع می‌شود و می‌دانیم بازگشت این منابع به استان‌ها که باید در حدود 15 درصد باشد خیلی کمتر از این رقم است.

وی تصریح کرد: بازگشت یک درصد آلاینده‌ها نیز منوط به تصویب شورای معادن استان‌ها است که تا به حال مصوبه‌ای در این خصوص نبوده است.

انتهای پیام/60026

 

نظر شما