شناسهٔ خبر: 42368487 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

یك مسئول اقتصادی یزد، خواستار ایجاد نهادهای متناظر با فعالیت بانك ها، بیمه ها و بورس در استان شد

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه هم اینک هیچ نهاد نظارتی متناظر با فعالیت بانک ها، بیمه ها و بازار سرمایه در استان وجود ندارد؛ خواستار تشکیل این نهادها در یزد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: برای رصد و توسعه فعالیت های بانک های عامل، بیمه ها و بازار سرمایه لازم است این نهادها متناظر با بانک مرکزی ، بیمه مرکزی و سازمان بورس و ارواق بهادار در یزد راه اندازی شود.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلامت و انرژی خورشیدی و منطقه آزاد گردشگری با توجه به ظرفیت های بهداشت و درمان، پتانسیل های انرژی های تجدید پذیر و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را در استان لازم و ضروری دانست.

وی گفت: با راه اندازی  این مناطق  و تعریف مشوق های لازم می توان زمینه جذب سرمایه گذاران در این بخش ها را بیش از پیش فراهم کرد.

وی خواستار متناسب سازی درآمد های عمومی استان با شرایط و توان حاکم بر اقتصاد استان شد و گفت: میزان درامد مصوب استان از ظرفیت حاکم بر اقتصاد استان بالاتر است و متناسب با آن نیست.

وی تشکیل صندوق سرمایه گذاری در شهرستان های استان به منظور تجهیز سرمایه های خرد را نیز ضروری خواند و افزود: تکمیل زیر ساخت های پهنه دام و طیور در شهرستان های استان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اصلاح مشوق های سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از قوانین فعلی حوزه سرمایه گذاری، قدیمی است و لازم است با در نظر گرفتن قوانین سایر کشورها به روز رسانی شود .

نظر شما