شناسهٔ خبر: 42367146 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

رئیس خزانه یزد، خواستار تحقق درآمدهای استان از محل یك درصد عوارض فروش معادن استان شد

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد، خواستار تحقق درآمدهای استان از محل یک درصد عوارض فروش معادن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سعید نورایمانی در نشستی به مناسبت هفته دولت افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، معادن باید یک درصد عوارض فروش خود را به خزانه واریز کنند که این امر در سال 99 محقق شد از سالهای 96 تا 98 محقق نشده است.

وی گفت: سال گذشته  می بایست دو هزار و 870  میلیارد ریال در این بخش به خزانه استان واریز شود که تنها 590 میلیارد ریال واریز شد.

وی با بیان اینکه امسال  94 درصد درآمد های مصوب استان محقق شده است  اضافه کرد: در این صورتیکه بدهی های استان در زمینه عوارض فروش معادن پرداخت شود گشایش های خوبی در اعتبارات جاری و عمرانی استان به وجود خواهد آمد.

رئیس خزانه معین استان یزد، خواستار پرداخت اعتبارات بهره مالکانه معاون استان شد و گفت: طبق قانون بودجه سال 92 می بایست مبلغی در این خصوص پرداخت شود که این طلب هنوز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات دولت در بخش مالی استان از الکترونیک شدن سامانه فعالیت های خزانه استان با راه اندازی سامانه های مختلف خبر داد و گفت: به زودی تمامی خدمات این بخش الکترونیکی می شود.

وی نظارت مالی دستگاههای اجرایی، ساماندهی خودروهای دولتی ناوگان دولتی، اجرای حسابداری تعهدی و مدیریت حساب های بانکی  را از جمله فعالیت های این بخش اعلام کرد و گفت: بدهی ها و مطالبات دولت در استان یزد به روز و مشخص است.

وی با اشاره به تغییر و تحولات در فعالیت های مالی، خواستار اصلاح قانون محاسبات در مجلس شورای اسلامی شد.

نظر شما