شناسهٔ خبر: 42344441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز طرح جهادی 10 روزه پویش اهدای خون ورزشکاران بسیجی مازندران

طرح جهادی پویش اهدای خون ورزشکاران بسیجی استان مازندران در قالب برنامه نذر خون نهضت کمک مومنانه در ماه محرم از امروز آغاز شد و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، طرح جهادی پویش اهدای خون جامعه ورزش بسیج استان مازندران با حضور پهلوانان، قهرمانان؛ پیشکسوتان و روسای هیأت‌های ورزش بسیج به همت مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه کربلا در مرکز انتقال خون استان مازندران برگزار شد.

این پویش جهادی از امروز تا ۲۰ شهریورماه ۹۹ با حضور ورزشکاران دیار علوی در سراسر مراکز انتقال خون مازندران برگزار خواهد شد.

ذوالفقار تقوی در حاشیه مراسم پویش اهدای خون ورزشکاران بسیجی استان، اظهار کرد: امروز انتقال خون مازندران میزبان جمعی از نوع‌دوستان خوب مازندران و ورزشکاران بسیجی است که مایه حیات‌بخش خود را هدیه کردند تا بتوانیم با تبدیل به فرآورده‌ها پاسخگوی  نیازهای بیماران باشیم.

وی با تقدیر از نوع‌دوستی و ایثار، افزود: امثال این ورزشکاران بسیجی و در آینده آنهایی که در جامعه به عنوان الگو هستند بتوانند با اهدای مایع حیات‌بخش خون، حیات هموطنان بیمار را تداوم ببخشند.

 

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه هدیه خون از ضروریات جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی نباشیم این دسته از عزیزان به شدت در مخاطره خواهند افتاد.

 

این مسوول با اشاره به اینکه اهدای خون مستمر است، تصریح کرد: فراورده‌های خونی ما طول عمر موقتی دارند به همین دلیل هر روز این هدیه و نوع رشادت‌ها باید تداوم و پاینده باشد تا ما بتوانیم ۴۷ مرکز درمانی استان را همچنان زنده و پویا داشته باشیم.

تقوی در پایان گفت: ورزشکاران و بسیجیان همیشه در خط مقدم هستند تا بتواند گرهی از مشکلات هموطنان باز کند و امروز هم این مهم را به اثبات رساندند.

 

کاظم غفارپور مسوول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه کربلای مازندران در حاشیه این مراسم، اظهار کرد:  باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه و حضور آحاد مردم جهت کمک به نیازمندان امروز جامعه بسیج مازندران به سهم خود در بحث انتقال خون با حضور تعدادی از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و روسای هیأت‌های ورزشی استان جهت اهدای خون حاضر شدند.


وی افزود: انشالله قرار است به مدت ۱۰ روز جامعه ورزشی در سطح شهرستان‌ها با اهدای خون خود دین خودشان را ادا خواهند کرد.

 

مسؤول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیح سپاه کربلای مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه بسیج در همه عرصه‌ها پیشگام است در این مقوله نیز سعی شده بسیجیان ورزشکار حضور داشته باشند و سهم خود در راستای اهدای خون ادا کنند.

 

غفارپور خاطرنشان کرد: طرح پویش جهادی اهدای خون به مدت ۱۰روز در سطح همه شهرستان های استان باحضور ورزشکاران و پیشکسوتان ادامه خواهد داشت.

 

مریم سعادتی نائب رئیس هیات تیراندازی و ادارات بسیج سپاه کربلای مازندران در حاشیه این مراسم پویش، اظهار کرد:  باتوجه به نیاز بیماران در شرایط کرونایی در این مکان حضور پیدا کردیم تا کمکی برای بیماران شود.

وی افزود: همان‌طور که قهرمانان و ورزشکاران توانستیم برای افتخار کشورمان مدال‌های رنگارنگی کسب کنیم امروز بر خود وظیفه دانستیم که در این عرصه که نیاز مبرم به خون وجود دارد حضور بهم رساندیم تا یک‌بار دیگر نشان دهیم که ما ورزشکاران همیشه در صحنه هستیم و یک مدال افتخار برای جامعه ورزشی خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

نظر شما