شناسهٔ خبر: 42338380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

برگزاری نشست خبری بمناسبت هفته دولت در خراسان شمالی

بمناسبت هفته دولت، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران رسانه های خراسان شمالی گزارش عملکرد اداره کل را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی، مجید درخشانی  ضمن تسلیت ایام محرم و عزاداری سالارشهیدا ن و تبریک هفته دولت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور که قادر به فروش نفت نیستیم 90 درصد بودجه کشور متکی به وزارت اقتصادکه شامل درآمدهای مالیاتی، گمرکی، واگذاری و خصوصی سازی،etf و عرضه اولیه، مولد سازی  و فروش اموال مازاد است .

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در ادامه به درآمدهای استانی اشاره کرد و افزود: تا پایان مرداد ماه 117 درصد درآمدهای استان محقق شده است و از رشد 53 درصدی درآمدها خبر داد . ایشان همچنین به مولد سازی و فروش اموال مازاد اشاره کرد و افزود 50 درصد فروش ملک صرف اعتبارات تملک استان و 50 درصد باقی صرف پاداش بازنشستگان و امور جاری دستگاه می شود .

درخشانی در ادامه به اوراق تسویه ، تهاتر بدهی پیمانکارانی که از دستگاه اجرایی طلب دارند و به امور مالیاتی و بانک بدهی دارند اشاره داشت . 

وی به بورس ، سهام عدالت و etf اشاره کرد و افزود: شرکت سرمایه گذاری استان با عنوان وسخراش در بوریس ثبت و بعد از افزایش سرمایه قابلیت خرید و فروش را دارد .

درخشانی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت سهام عدالت در استان گفت: بالغ بر ۷۳ درصد مردم استان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که از مجموع ۷۳۰ هزار نفر دارای سهام عدالت در خراسان شمالی، ۵۳۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی درباره وضعیت حضور مردم خراسان شمالی در بازار بورس گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه سجام در بهار امسال بالغ‌بر ۷۱ هزار نفر از مردم خراسان شمالی در این سامانه ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در ادامه به عملکرد ستاد سرمایه گذاری اشاره نمود و از تعیین تکلیف ارزیابی و توجیه اقتصادی پروژه‌های مجوز بی‌نام در استان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: شرکت مشاور تهیه ارزیابی‌های اقتصادی هر پروژه‌های مجوز بی‌نام تا ابتدای مهرماه ۷۵ طرح امکان‌سنجی را به استان تحویل می‌دهد.

نظر شما