شناسهٔ خبر: 42329208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

مراکز آموزشی نداجا تحول چشمگیری خواهند یافت

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رشد و تحول چشمگیر در مراکز تخصصی آموزش نیروی دریایی ارتش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه ۷۰ درصد نیروی دریایی ارتش در مرکز تخصص‌های دریایی رشت آموزش می‌بینند، اظهار داشت: در آینده نزدیک تحول و رشد چشمگیری را بویژه در گام دوم انقلاب که گام تمدن سازی ست، در این مرکز شاهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر برخورداری نیروی دریایی از اقتدار توام با ایمان، علم و شجاعت افزود: در گام دوم انقلاب که هفت شاخص را جزو سرلوحه موضوعات قرار می‌دهند به این معناست که این مجموعه فرهنگی نقش بسیار مهمی در تمدن سازی و گام دوم انقلاب به‌ویژه با رویکرد توسعه دریایی دارد که مصادیق آن را در سال‌های پیش رو به‌طور پیاپی شاهد خواهیم بود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مجموعه آموزه‌های دینی و انقلابی ما را در مسیر صحیح هدایت می‌کند، تصریح کرد: به‌طور یقین اگر به دنبال سعادت هستیم مجموعه‌ای از آموزش‌ها و قوانین برگرفته از آموزه‌های دینی باید در کنار هم قرار بگیرد.

 

دریادار خانزادی انجام رفتارها را نشأت گرفته از فرهنگ اجتماعی خواند و گفت: در جامعه اسلامی آنچه که به‌عنوان رفتار به‌ویژه برای نظامیان انتظار می‌رود، برگرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی ما است که در این مسیر گام برداشتن راسخ با تکیه بر این آموزه‌ها مورد انتظار است.

 

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای چهار مرکز فرهنگی در گیلان دو مرکز و مازندران و سیرجان هر کدام یک مرکز است، ادامه داد: این مراکز عهده‌دار مسئولیت رفتارسازی بر اساس آموزه‌های دینی و انقلابی هستند.

 

فرمانده نداجا این مجموعه‌ها را دارای سه ویژگی ایمان، شجاعت و دانش عنوان و بیان کرد: ایمان اگر محکم نباشد، همه کسانی که دارای تظاهرات ایمان ی هم باشند، ممکن است روزی در صف شیاطین قرار بگیرند؛ ضمن آنکه در صورتی که شجاعت نیز در افراد نهادینه نشده باشد، این رزمنده مرعوب ابزار دشمن می‌شود.

امیر خانزادی دانش را نیز از ویژگی‌های دارای اهمیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواند.

وی یکی از راهکارهای تقویت دانش را آموزش عنوان و بیان کرد: نیروی دریایی یکی از عرصه‌های دشواری است که مجموعه دانش‌هایی که در آن قرار دارد، پیچیده است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور در دریا را قدرت‌آفرین دانست و افزود: تمامی و پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیا در دریا جمع می‌شود و نیروی انسانی که بتواند این فناوری‌های پیچیده را بکار بگیرد، خود دانشمند است.

 

دریادار خانزادی در تبیین توانمندی‌های فرمانده جدید مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت گفت: نیروی دریایی در مجموعه مراکز آموزشی وظیفه در سطح نیروهای مسلح چهار سال پیاپی رتبه اول را کسب کرده است.

 

در پایان این مراسم، امیر دریادار دوم «مهدی شعبانزاده» به‌عنوان فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت معرفی و از زحمات امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده پیشین آموزش تخصص‌های دریایی رشت قدردانی شد.

 

فارس

برچسب‌ها:

نظر شما