شناسهٔ خبر: 42315600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«تنت» در گیشه شگفتی ساز شد!

با وجود شرایط بی رونق سینمای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا و تبعات آن، اکران فیلم سینمایی «تنت» در گیشه جهانی شگفتی ساز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «تنت» ساخته «کریستوفر نولان» با فروش ۵۳ میلیون دلاری در گیشه بین المللی شگفتی ساز شد.

 

با وجود شرایط بی رونق سینمای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا و تبعات آن، اکران فیلم سینمایی «تنت» در گیشه جهانی شگفتی ساز شد.

این فیلم علمی تخیلی که پس از تعطیلی طولانی مدت سینماها به خاطر بحران کرونا دیروز اولین اکرانش را در بخش بین الملل تجربه کرد، توانست در کشور بریتانیا در این شرایط رقم شگفتی ساز ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار را در گیشه به ثبت برساند.

 

«تنت» (Tenet) این آخر هفته در ۴۱ بازار بین المللی از جمله فرانسه با ۶.۷ میلیون دلار، کره جنوبی با ۵.۱ میلیون دلار و آلمان با ۴.۲ میلیون دلار اکران شد. آخر هفته آینده، فیلم برادران وارنر در ایالات متحده، روسیه و چین روی پرده سینما خواهد رفت.

 

توبی امریچ رئیس گروه تصویری کمپانی برادران وارنر گفت: ما در بخش بین الملل با اکرانی شگفت انگیز مواجه شده ایم و شگفتی از این بالاتر نداریم.

 

وی افزود: «کریستوفر نولان» یک بار دیگر یک فیلم سینمایی بسیار ارزشمند ارائه کرده است که برای تماشا بر پرده سینما خواهان فراوان دارد و ما از اینکه مخاطبان در سراسر جهان فرصت دیدن «تنت» را پیدا می کنند بسیار خوشحالیم.

 

«تنت»، فیلمی مهیج و پر پیچ و خم و وارونگی زمان با بازی «جان دیوید واشنگتن» و «رابرت پتینسون»، در ابتدا قرار بود در ماه جولای اکران شود.

 

با این حال، انتشار این فیلم به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر کره زمین، بارها به تعویق افتاد.

 

با توجه به فروش بلیط افتتاحیه بهتر از حد انتظار، به نظر می رسد «تنت» نشانه امیدوار کننده ای برای دوام تجارت سینما در بحران جهانی کنونی باشد.

 

«تنت» با بودجه تولید ۲۰۰ میلیون دلاری و چندین میلیون دلار هزینه بازاریابی حتی در شرایط عادی هم برای بازگشت این بودجه سنگین هم شرایطی چالشی داشت چه برسد به شرایط کنونی لیکن اکران دیروز و فروش امیدوارکننده و استثنایی این فیلم و نگاه تحلیلگران به مارکت کشور چین که دومین کشور بزرگ سینماروهای جهان محسوب می‌شود و شرایط مطلوبی که برای باز شدن سینماهای این کشور در جریان است، موقعیت مطلوبی را برای فروش این فیلم رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام/

نظر شما